اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساخت کوچکترین سفال کشور توسط هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی

هنرمند معرق‌کار کهگیلویه و بویراحمدی تاکنون چندین و چند اثر ابداعی از خود داشته که مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است.

ساخت کوچکترین سفال کشور توسط هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هنوز بعد از گفتن و شنیدن‌های زیاد، صنایع دستی و هنر مردان و زنان خطه سرافراز کهگیلویه و بویراحمد ناشناخته و در پس کوچه‌های بی‌توجهی مسئولان مانده ‌است.

رضا حسین‌پور مخترع معرق‌کاری با کامپوزیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یاسوج اظهارداشت: سال 89 سبک معرق‌کاری با کامپوزیت را ابداع کردم که متأسفانه بدون حمایت هیچ سازمان یا نهادی با مشقت و سختی‌های زیادی توانستم آن را به ثبت برسانم.

این مخترع کهگیلویه و بویراحمدی با بیان این‌که 15 سال فعالیت در رشته‌های صنایع دستی دارم، گفت: صنایع دستی مورد توجه مسئولان نیست و گاهاً به دلیل عدم درآمدزایی و نبود منابع مالی از ترویج هنر و فرهنگ صنایع دستی مختص استان بازمی‌مانیم.

رضا حسین‌پور از معرق‌کاری روی ساختمان به صورت ادعیه نویسی برای اولین بار در کشور توسط خودش خبر داد و افزود: برخی مدیرن متولیان فرهنگ و هنر شناختی از کار صنایع دستی ندارد و آثار لیزری و صنعتی را بیشتر می‌پسندند.

حسین‌پور با ابراز تأسف از نبود بازارچه صنایع دستی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان‌ کرد: نداشتن مکان مناسب برای انجام فعالیت‌های هنری و دستی برای استانی که مهد صنایع دستی بوده، زیبنده نیست.

وی گفت: کوچکترین سفال کشور و خاورمیانه را ساخته‌ام که متاسفانه این رکورد را تاکنون نتوانسته‌ام به نام خودم به ثبت برسانم.

این مربی صنایع دستی مطرح استان افزود: 26 هنرجو در زمینه‌های معرق‌کاری و سفالگری دارم که هم اکنون در آموزشگاه واقع در گلستان 4 آموزش می‌بینند.

حسین‌پور تصریح کرد: مسئولان و شهرداری یاسوج زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت هنرمندان فراهم کنند و از سخت‌گیری‌ها، سنگ گذاشتن جلوی پای این قشر زحمتکش و دادن وعده‌های دروغ بپرهیزند.

حسین‌پور به مشکلات سد راه خود اشاره کرد و افزود: امیدوارم که مسئولان دستگاه‌های مربوطه توجه بیشتری به صنایع دستی استان داشته باشند و از هر گونه حمایت اهالی هنر دریغ نکنند.

انتهای پیام/2571/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول