اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

درب استانداری به روی هنرمندان باز بود/ جلوی صنایع دستی تقلبی چینی و هندی را گرفتیم

استاندار اصفهان گفت: در طول دوران مدیریتم درب استانداری به روی تمام هنرمندان باز بوده است.

درب استانداری به روی هنرمندان باز بود/ جلوی صنایع دستی تقلبی چینی و هندی را گرفتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در دیدار با جمعی از هنرمندان صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هنر استان در چهار سال گذشته، اظهار کرد: تمام توان خود را در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به کار بستیم که اکنون دستاوردهای آن قابل مشاهده است و شاهد موفقیت‌های خوبی بودیم.

استاندار اصفهان به مشکلات و تنگناهای موجود در طول این دوره اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات موجود در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی با توجه به ظرفیت استان صورت گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حفظ و حراست از میراث فرهنگی نیازمند یک عزم جدی و عمومی است، تصریح کرد: حفظ میراث فرهنگی تنها از طریق ایجاد و گسترش حس تاریخی در تمام شهروندان تحقق نمی‌یابد.

ذاکراصفهانی، ایجاد جنبش نرم‌افزاری و نهادینه کردن اقناع فرهنگی در جهت حفظ میراث تاریخی را بزرگ‌ترین دستاورد مدیریت استان در این عرصه دانست.

وی با بیان اینکه در طول دوران مدیریت خود درب استانداری به روی تمام هنرمندان باز بوده است، افزود: این امر زمینه‌ای را برای حضور اصحاب فرهنگ و هنر و این سرمایه‌های انسانی و اجتماعی برای همکاری با حاکمیت فراهم آورد.

استاندار اصفهان افزود: ساماندهی در حوزه فرهنگ و همچنین ایجاد یک جریان پایدار در حوزه نرم افزاری از مواردی بوده است که همواره مورد توجه مجموعه استانداری بود که تا حد زیادی توانستیم به این مهم دست یابیم.

استاندار اصفهان، مقابله با صنایع دستی تقلبی چینی و هندی و همچنین دادن هدایای ادارات و ارگان‌ها از صنایع دستی را از دیگر دستاوردهای صنایع دستی استان در چهار سال اخیر برشمرد.

ذاکراصفهانی با اشاره به حضور 180 استاد دانشگاه در طرح آمایش استانداری اصفهان، تصریح کرد: این طرح توسط جمعی از اندیشمندان استان اصفهان آماده و به تصویب رسیده است که در عرصه‌های مختلف زیست محیطی، حفظ آثار تاریخی و سایر مسائل می‌تواند موثر باشد.

استاندار اصفهان، گسترش حس تاریخی در اصفهان، ارایه برنامه‌های راهبردی، ‌اسناد بالادستی و آمایشی، همسو سازی مدیران دستگاه‌های  اداری  برای پیشبرد اهداف و انسجام‌بخشی میان آنها، بسترسازی برای پویایی بخش خصوصی و تشکل‌های فرهنگی و هنری را برخی از برنامه‌های استان در چهار سال گذشته عنوان کرد.

ذاکراصفهانی به افزایش و توسعه فضاهای گردشگری در حوزه خصوصی و دولتی اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان امسال سه منطقه جدید گردشگری نیز به فضاهای گردشگری استان اضافه خواهد شد.

وی به کمبود اعتبارات برای مرمت آثار تاریخی نیز  اشاره کرد و افزود: اگر همه اعتبارت چند ساله گذشته سازمان میراث را هم روی هم جمع کنیم، باز هم مرمت و احیای تمام آثار تاریخی استان غیر ممکن است.

وی، اصفهان را شایسته ارتباط با همه دنیا دانست و افزود: با راه‌اندازی خط پرواز ترکیه به اصفهان این استان به 372 مقصد در جهان متصل شد که راه را برای گسترش گردشگری بیشتر فراهم کرد.

استاندار اصفهان در پایان از همه رسانه‌ها به لحاظ اهتمام  مؤثر در پیشبرد اهداف گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی در استان قدردانی کرد.

در پایان این دیدار جمعی هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و اعضای مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با امضاء طوماری خطاب به ریاست محترم جمهور  ضمن تجلیل و قدردانی از حمایت‌های بی شائبه دکتر ذاکر اصفهانی از این حوزه، خواستار ابقای ایشان در رأس مدیریت استان اصفهان شدند.

انتهای پیام/2301/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول