اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا خبر داد

اجرای 2 تئاتر هنری در شهرستان بویین زهرا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا از اجرای دو تئاتر هنری در این شهرستان خبر داد.

اجرای 2 تئاتر هنری در شهرستان بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، علی زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداختن به مسائل هنری و حمایت از محافل هنری و نمایشی توسط اداره ارشاد سبب گسترش و رونق این عرصه شده و گامی در راستای پرورش استعداد‌های ذاتی هنرمندان این سبک می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا افزود: باید تلاش شود تا در امور هنری با به‌کار‌گیری نیرو‌های مستعد و با انگیزه زمینه را برای بروز خلاقیت‌ها مهیا کرد و در این مسیر با تزریق حمایت‌های بودجه‌ای هنرمندان را تنها نگذاشت.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه و گسترش فرهنگ هنر‌های صحنه‌ای نمایش شاد و موزیکال «خروس زری پیرهن پری» به نویسندگی و کارگردانی مجید یوسفی و بازیگردانی راضیه کرمی ویژه کودک و نوجوان از آغاز شهریور‌ ماه در سالن غدیر مجتمع فرهنگی هنری ولایت به روی صحنه رفته است.

این مسئول ادامه داد: در این نمایش مجید یوسفی، محمدعلی گنجی‌ها، سهیل تاتلاری و رضا یوسفی نقش‌آفرینی می‌کنند.

زارعی به لزوم اتخاذ سازوکارهای متناسب برای رونق هنر تئاتر اشاره کرد و افزود: تئاتر هنر و علمی است که در عین دارا بودن روحیه استقلال نیازمند وجود پایه و ریشه از علوم دیگر است و با توجه به پیشرفت‌های علمی؛ هنر تئاتر هیچگاه برای مخاطبان خسته کننده و تکراری نمی‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: جامعه تئاتر به علت گستردگی کار همواره تولیدکننده مسائل تازه و نو برای مخاطبان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای توسعه هنرهای نمایشی در مرداد 1392 تئاتر «تا حالا درخت بودی؟» در مجموعه‌های فرهنگی الغدیر، ملت، گلسار و پامچال استان قزوین به اجرا درآمده است؛ این نمایش در سال 91 نیز در جشنواره تئاتر شهروند استان قزوین جوایز متعددی را کسب کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا گفت: تئاتر «تا حالا درخت بودی؟» به کارگردانی مجید یوسفی، نویسندگی سمانه صالحی و با بازیگری مرتضی قراغانی و مجید یوسفی سرگذشت محیط زیست و تخریب جنگل‌ها را از زبان یک درخت برای مخاطبان به تصویر می‌کشد و تماشاچی در یک محیط هنری خلاقیت‌های هنری را در بیان مشکلات محیط طبیعی مشاهده می‌کند.

انتهای پیام/77005/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول