اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرعامل هلال‌احمر کرمان

سالن امدادی هلال‌احمر کوهبنان افتتاح شد

با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، سالن امدادی هلال‌احمر کوهبنان افتتاح شد.

سالن امدادی هلال‌احمر کوهبنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، رمضان ایزدی معاون فرماندار کوهبنان ظهر امروز در آیین افتتاح سالن امدادی در کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان بر روی یکی از خطرناک‌ترین و پیرترین گسل‌های کشور قرار گرفته است.

وی افزود: طی قرن‌های اخیر به دلیل بروز زلزله‌های مخرب بارها این شهر به طور کلی ویران و مجدد بازسازی شده و طی سال‌های اخیر با توجه ویژه دولت، مردم نسبت به بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود با استفاده از تسهیلات کم‌بهره اقدام کرده‌اند.

ایزدی بیان داشت: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه ضرورت دارد، خدمات خودرویی لودر، بولدوزر و گریدر در منطقه مستقر باشند تا در موقع بروز حادثه با توجه به کوهستانی بودن بتوانند در نخستین فرصت نسبت به ارائه خدمات و بازگشایی راه‌های روستایی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل کوهستانی بودن شهرستان و شیب تند زمین در این منطقه بر اثر سیل ماه گذشته اکثر راه‌های روستایی به طور کلی دچار آسیب جدی شدند و به بسیاری از مزارع کشاورزی و باغ‌ها خسارت جبران‌ناپذیری وارد شد و تعداد زیادی از قنات‌ها و چشمه‌های آب در مناطق شرقی و شمالی شهرستان خسارت دید.

ایزدی گفت: از نخستین ساعت‌های بروز سیل جوانان جمعیت هلال‌احمر خود را به مناطق آسیب دیده رساندند و با تمام وجود و توان نسبت به نجات جان آسیب‌دیدگان گرفتار در سیل اقدام کردند که این عمل آنان ستودنی است و جای تشکر و قدردانی دارد.  

معاون فرماندار کوهبنان تأکید کرد: وجود آب و هوای سرد و کوهستانی زمینه را برای گسترش سوله‌های بحران و نگهداری امکانات و لوازم مورد نیاز زمان حادثه را در کوهبنان فراهم کرده است لذا گسترش سوله‌های امدادی در این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

وی از مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان خواست با توجه به فراوانی و گستردگی معادن ذغال‌سنگ و حضور کارگران در اعماق زمین نسبت به راه‌اندازی پایگاه امدادی و آموزش‌های لازم به کارگران در مناطق معدنی توجه شود تا در زمان وقوع حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادگران بتوانند نسبت به جان حادثه‌دیدگان معادن اقدام کنند.

انتهای پیام/80012/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول