اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 210 میلیارد ریال صورت گرفت

افتتاح پست 230 کیلوولت هلیل رودبار در جنوب کرمان

پست 230 کیلوولت هلیل واقع در شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان با اعتبار 210 میلیارد ریال افتتاح شد.

افتتاح پست 230 کیلوولت هلیل رودبار در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای کرمان، پست 230 کیلوولت هلیل واقع در شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان با اعتبار 210 میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان در این مراسم گزارشی از وضعیت صنعت برق استان ارائه کرد و گفت: وضعیت تولید برق در استان هم‌اکنون یک‌هزار و 312 مگاوات بوده که در مقابل مصرف برق که یک‌هزار و 945 مگاوات است نشان می‌دهد که تراز تولید و مصرف استان منفی 633 مگاوات است.

علی‌اصغر نصراللهی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال 93 حداکثر نیاز مصرف استان 2 هزار و 392 مگاوات باشد و تولید نیز به یک‌هزار و 480 مگاوات برسد که در این صورت تراز تولید و مصرف استان منفی 912 مگاوات خواهد بود و در این پیش‌بینی پیک بار عمومی استان با رشد پنج درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان گفت: پیک بار استان در مردادماه امسال یک‌هزار و 945 مگاوات بوده که نسبت به مدت پنج ماه نخست سال گذشته 9.6 درصد رشد داشته است در حالی که وضعیت تولید در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کمتر بوده، اما وضعیت مصرف 5.3 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صنعتی شدن استان ادامه داد: این صنایع که بعضاً در حال تولید هستند و برخی نیز در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند بر اساس برنامه زمانبندی میزان قدرت دریافتی آنها در سال 85 به یک‌هزار و 537 مگاوات می‌رسد که این مسئله می‌طلبد مسئولان هر چه سریعتر نسبت به ظرفیت‌های افزایش تولید در استان اقدام کنند.

نصراللهی با اشاره به گرمسیر بودن منطقه جنوب استان، حجم زیاد چاه‌های کشاورزی و فعالیت‌های صنعتی تصریح کرد: رشد بار جنوب استان طی شش سال گذشته 64 درصد بوده است و در 17 سال گذشته 982 درصد رشد داشته و بر این اساس رشد بار 17 ساله استان نیز به 306 درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: به منظور رفع افت ولتاژ و پایداری شبکه در منطقه جنوب استان طی دو سال گذشته هفت پروژه انتقال و فوق توزیع با اعتبار 239 میلیارد ریال و در بخش تولید به مقدار 386 مگاوات نیروگاه احداث شده است.

نصراللهی گفت: به مناسبت هفته دولت امسال شش پروژه انتقال و فوق توزیع با اعتبار 596 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که شامل دو پست 230 کیلوولت هلیل، پست 230 کیلوولت منوجان، دو خط 132 کیلوولت به طول 113 کیلومتر و یک پست GIS 132 کیلوولت است.

رئیس ستاد برق استان کرمان افزود: هم‌اکنون چهار پروژه پست 400 کیلوولت به همراه دو خط انتقال 400 کیلوولت و دو پست 230 و 132 کیلوولت در نقاط مختلف استان در دست اقدام بوده که اعتبار مورد نیاز آن یک‌هزار و 895 میلیارد ریال است.

نصراللهی با اشاره به وضعیت منطقه جنوب استان ادامه داد: احداث نیروگاه یک‌هزار مگاواتی کهنوج، اجرای خط 400 کیلوولت کهنوج – جیرفت – بم به زاهدان و به مدار آوردن پست‌های 400 کیلوولت کهنوج، جیرفت و بم از اقدامات ضروری است که باید با همکاری مسئولان در استان و وزارت نیرو هر چه سریع‌تر آماده شده و به بهره‌برداری برسند.

وی گفت : افت ولتاژ، پرباری خطوط و ترانس‌ها به ویژه در مناطق جیرفت و عنبرآباد، وجود 12 هزار حلقه چاه کشاورزی متقاضی برق و تأمین برق صنایع معادل یک‌هزار و 500 مگاوات در سال 93 از مهم‌ترین مشکلات منطقه جنوب استان است که باید با تأمین اعتبار و احداث پروژه‌های ضروری ذکر شده رفع شوند.

فرماندار رودبار جنوب کرمان نیز اظهار کرد: مردم این منطقه از عملکرد شرکت برق استان در راستای رفع افت ولتاژ راضی هستند و اقدامات این شرکت نسبت به سایر ارگان‌ها در منطقه بهتر و بیشتر بوده است.

حسن مرادی از مسئولان خواست تا در راستای تأمین اعتبار و راه‌اندازی نیروگاه یک‌هزار مگاواتی کهنوج مساعدت کنند.

انتهای پیام/2655/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول