اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه نمونه گردشگری شورابیل

بزرگ‌ترین باغ پرندگان اردبیل افتتاح شد

بزرگ‌ترین باغ پرندگان استان اردبیل به همت بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل افتتاح شد.

بزرگ‌ترین باغ پرندگان اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در مجتمع تفریحی، توریستی شورابیل اردبیل برگزار شد، باغ پرندگان در فضای یک‌هزار و 500 متر مربع در شورابیل اردبیل افتتاح شد تا علاقمندان بتوانند از این منظر زیبا و دلنواز استفاده کنند.

علیرضا مؤذنی، سرمایه‌گذار و مؤسس این باغ پرندگان گفت: در این مجموعه سعی کردیم 60 گونه مختلف از پرندگان را گردآوری کنیم تا علامندان به حیات وحش و محیط زیست بتوانند از زیبایی‌های آن استفاده کنند.

وی افزود: بیش از 350 میلیون تومان اعتبار برای جمع‌آوری و در معرض دید قرار گرفتن این پرندگان اعتبار هزینه شده است که هدف اصلی ما نیز کمک به جلب گردشگران بیشتر و آشنایی جوانان و نوجوانان با شرایط زیست پرندگان مختلف بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این مراسم با یادآوری اینکه استان اردبیل یکی از مناطق مستعد گردشگری به شمار رفته و ما سالانه شاهد پذیرایی از 9 تا 11 میلیون گردشگر هستیم، تصریح کرد: برای تنوع‌بخشی به حضور گردشگران در مناطق مختلف سعی داریم چنین مجموعه‌های زیبا را راه‌اندازی کنیم تا فرصت و زمان سفر و حضور گردشگران در استان اردبیل افزایش یابد.

یحیی نقی‌زاده از ورود بیش از سه میلیون گردشگر در دور دوم سفرهای تابستانی به این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: روند ورود گردشگران تابستانی به این استان همچنان رو به افزایش است و در مقایسه با سال‌های گذشته این ورود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شش میلیون و 800 هزار نفر در پنج ماهه اول امسال به استان اردبیل سفر کردند که در این مدت 95 درصد از تخت‌ها و مراکز اقامتی استان اشغال بوده است.

نقی‌زاده، تعداد مسافران خارجی را نیز رو به افزایش توصیف کرد و ادامه داد: با رشد 14 درصدی تعداد آنها به بیش از 300 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: وجود چنین فضاهای گردشگرپذیر که با استقبال مسافران و توریست خارجی روبه‌رو می‌شود، می‌تواند به جذاب شدن این سفرها به شهرستان کمک کند.

وی با بیان اینکه اردبیل دومین استان کشور بعد از خراسان رضوی به لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش مراکز اقامتی است، گفت: هم اکنون بیش از 220 مرکز اقامتی در استان اردبیل با ظرفیت 20 هزار تخت اقامتی وجود دارد ضمن آن که بسیاری از مسافران نیز در قالب کمپینگ و پارک‌های مختلف در چادر اسکان یافته‌اند.

انتهای پیام/62006/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول