اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی میناب عنوان کرد

آغاز کاشت هندوانه خارج از فصل در میناب / میناب تولید کننده عمده هنداونه شب یلدا

مدیرجهاد کشاورزی میناب از آغاز کاشت هندوانه خارج از فصل در این شهرستان خبر داد و گفت: این منطقه از کشور تولید کننده عمده هندوانه برای شب یلداست.

آغاز کاشت هندوانه خارج از فصل در میناب / میناب تولید کننده عمده هنداونه شب یلدا

مهدی عباسپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: شهرستان میناب با اقلیم مناسب و آب و هوای منحصر به فرد و خاک حاصلخیز، مستعد کاشت انواع محصولات خارج از فصل به ویژه صیفی جات و هندوانه است.

وی با بیان اینکه کاشت هندوانه خارج از فصل در میناب از 10 شهریور آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد زمان برداشت هندوانه خارج از فصل در میناب را از نیمه آذرماه ذکر کرد و افزود: برداشت هندوانه خارج فصل میناب تا پایان آذر ادامه دارد.

عباسپور اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در هر هکتار از زمین‌های زیر کشت این محصول به طور متوسط 25 تن هندوانه برداشت شود.

این مسئول با بیان این مطلب که سال گذشته چهار هزار و 500 هکتار از اراضی میناب زیر کشت محصول هندوانه خارج از فصل بوده اظهار داشت: در سال گذشته 112 هزار و 500 هندوانه خارج از فصل در میناب تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی میناب عنوان کرد: میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی برداشت هندوانه خارج از فصل در میناب نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد.روستاهای چاه اسماعیل، چاه شیرین، تیرور، گوربند، تلنگ، هشتبندی و راونگ از نقاط مهم کاشت هندوانه در میناب است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی ترویجی، توزیع نهاده‌های کشاورزی، آبیاری به موقع و نظارت مستمر کارشناسان و توصیه در جهت مبارزه با آفات و امراض و دفع علف‌های هرز از اقدامات مهم جهاد کشاورزی است که به کشاورزان ارائه شده است.

عباسپور افزود: شهرستان میناب از نظر تولید هندوانه خارج فصل، خرما، انبه و صیفی‌جات رتبه نخست دارد. بیشترین هندوانه شب یلدا در کشور و به ویژه بازار شهرستان‌های تهران، اصفهان، شیراز، یزد و مشهد را میناب تولید می‌کند.

میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان و از مناطق حاصلخیز این استان به شمار می‌رود.

تولید خرما و انبه و مرکبات در کنار محصولات جالیزی در این شهرستان از دیرباز مرسوم بوده است.

به دلیل قرارگیری سد استقلال در بالادست میناب، این شهرستان از اهمیت بالایی در بعد آب و خاک در جنوب کشور برخوردار شده است.

انتهای پیام/88004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول