اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه میناب:

کمبود آب در روستاها استحمام هفته‌ای یک‌ بار را نیز با مشکل روبرو کرده است

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه حجم بالایی از آب مصرفی هرمزگان در میناب ذخیره و منتقل می‌شود، گفت: در این شهرستان بسیاری از مردم روستاها برای استحمام با مشکل جدی مواجه هستند.

کمبود آب در روستاها استحمام هفته‌ای یک‌ بار را نیز با مشکل روبرو کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان، معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان عصر امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت با بیان این که هفته دولت یک فرصت تبلیغاتی نیست افزود: هفته دولت یکی از پرکارترین زمان‌ها برای دولتمردان نظام اسلامی است.

عباس خدادادزاده با ذکر فرمایشی از رهبر انقلاب اظهار داشت: مشروعیت هر فرد در مسئولیت‌ها به کارآمدی و خدمات خالصانه اوست.

وی در ادامه به تشریح اوضاع میناب در بخش‌های مختلف و قدمت تاریخی این شهرستان پرداخت و با بیان اینکه آمار خرابی، عقب‌ماندگی و مدارس تخریبی در میناب نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر است، ابراز داشت: با وجود اینکه حجم بالایی از آب استان از میناب تأمین می‌شود، اما بسیاری از مردم روستاهای این شهرستان برای استحمام هفته‌ای یک بار با مشکل جدی مواجه هستند.

معاون استاندار هرمزگان همچنین آمار منازل فاقد انشعاب برق در میناب را نگران‌کننده خواند و گفت: اکثر مناطق میناب از نظر راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و بین مزارع نیز مشکل دارند.

خدادادزاده بیان داشت: با وجود اینکه بیشتر سهم موفقیت استان در حوزه فرهنگ و هنر به میناب تعلق دارد و اکثر مدال‌آوران ورزشی نیز از این شهرستان هستند، اما سهم میناب از فضاهای مناسب در این دو بخش ناچیز است.

فرماندار ویژه میناب عنوان کرد: با وجود کمبودها، تحریم و فشارهای مرتبط با آنکه منجر به حداقل تخصیص اعتبار به میناب شد، پروژه‌های مفیدی تا پایان هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، تعداد پروژه‌های هفته دولت در میناب را 48 پروژه اعلام کرد و اذعان داشت: برای این پروژه‌ها 464 میلیارد و 336 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول در ادامه تأکید کرد: از این تعداد 30 پروژه ملی و استانی و 18 پروژه دیگر مربوط به دهیاری‌هاست.

معاون استاندار هرمزگان اظهار داشت: بیشترین پروژه‌ها به ترتیب به شهر میناب و بخش‌های مرکزی، سندرک، بندزرک و توکهور تعلق دارد.

خدادادزاده از خط انتقال برق میناب و توسعه پست 230 کیلو ولت، باند دوم جاده بندرعباس به میناب از دوراهی رودان به طول پنج کیلومتر و کلنگ زنی 15 کیلومتر باقی مانده این مسیر و بهره‌برداری از مجتمع آموزشی 10 کلاسه شهید صارمی به عنوان پروژه‌های شاخص هفته دولت در میناب نام برد.

وی متذکر شد: بیشترین پروژه‌ها به ترتیب به شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب روستایی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعلق دارد و برق منطقه‌ای، راه و شهرسازی، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، شرکت توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب نیز از جهت تخصیص اعتبار دارای رتبه هستند.

فرماندار ویژه میناب با تأکید بر تلاش مدیران در جذب اعتبارات در سال جاری اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک میناب به همت مدیران ضمن تحول در اعتبارات به کارگاه عمرانی در سطح استان تبدیل شود.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول