اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

5 کیلومتر از بزرگراه میناب به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته دولت پنج کیلومتر از بزرگراه میناب به سمت سه راهی میناب به بهره‌برداری رسید.

5 کیلومتر از بزرگراه میناب به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عصر امروز همزمان با هفته دولت بخش‌هایی از محور میناب ـ سه راهی میناب و رودان ـ سه راهی میناب با حضور استاندار هرمزگان تبدیل به بزرگراه شد.

مهدی زندیه وکیلی مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از باند دوم بزرگراه میناب ـ سه راهی میناب گفت: این محور به طول پنج کیلومتر و با اعتبار 50 میلیارد ریال احداث شده است.

وی به اهمیت احداث این محور اشاره کرد و افزود: این بزرگراه در محور ترانزیتی شرق استان قرار دارد و مکمل محور میناب ـ کنارک خواهد بود.

زندیه وکیلی با بیان اینکه محور مذکور همزمان با هفته دولت زیر بار ترافیک رفته است، بیان داشت: احداث باند دوم بزرگراه میناب ـ سه راهی میناب باعث افزایش ایمنی سفر و کاهش حوادث جاده‌ای خواهد شد.

*آغاز عملیات اجرایی 15 کیلومتر از بزرگراه میناب

زندیه وکیلی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 15 کیلومتر از باند دوم از محور میناب ـ سه راهی میناب باقی مانده است، از کلنگ زنی این محور خبر داد.

وی در مراسم آغاز عملیات احداث این بزرگراه گفت: این بزرگراه به طول 15 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد ریال احداث می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون اعتبار این پروژه تخصیص نیافته است، ادامه داد: به دلیل اهمیت این محور و لزوم تسریع در اجرای پروژه مذکور، پیمانکاری سرریگ بندر بدون تخصیص اعتبار پروژه مذکور را کلید زد.

وی ابراز امیدواری کرد: باند دوم این محور تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان نیز در مراسم بهره‌برداری از پروژه مذکور، به اهمیت توسعه حمل و نقل در هرمزگان اشاره کرد و افزود: هرمزگان به دلیل بهره‌برداری از چهار شبکه حمل و نقل ریلی، راه آهن، دریایی و هوایی از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است.

وی افزود: هرمزگان به دلیل دارا بودن چهار شبکه حمل و نقلی، 63 درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است که لازم است هر چهار مجموعه با هم پیش بروند.

عزیزی ادامه داد: با اتمام خط دوم راه آهن بندرعباس ـ بافق عملا کریدور شمال ـ جنوب تکمیل شد.

وی همچنین به توسعه ریلی هرمزگان اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم خط راه آهن بندرعباس ـ چابهار در آینده احداث تا زمینه تحول شرق هرمزگان فراهم شود.

استاندار هرمزگان به اهمیت حمل و نقل زمینی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در بخش حمل و نقل زمینی بخش اعظمی از انتظارات برآورده و عملیاتی شده است.

عزیزی به احداث باند دوم بزرگراه میناب ـ سه راهی میناب اشاره کرد و افزود: محور میناب ـ سه راهی میناب تا پیش از احداث باند دوم، یکی از محورهای پر تردد و حادثه آفرین بود که انتظار داریم بهره‌برداری از این پروژه، موجب آسایش مردم منطقه میناب شود.

ابراهیم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با احداث پنج کیلومتر از باند دوم بزرگراه میناب، آرزوی دیرینه مردم برآورده شد.

وی خاطر نشان کرد: با تکمیل این بزرگراه علاوه بر مردم میناب، شهرستان‌های سیریک، جاسک و بشاگرد نیز از مزیت‌های این بزرگراه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/88004/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول