اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت هفت سال از زمان کلنگ‌زنی

استخر شنای میناب همچنان غرق در وعده‌های مسئولان

با گذشت هفت سال از تخریب تنها استخر شنای میناب با هدف ساخت سازه استخر جدید، بهره‌برداری از این پروژه همچنان از آرزوهای مردم این شهرستان است.

استخر شنای میناب همچنان غرق در وعده‌های مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، مهارت یا ورزش شنا از ورزش‌هایی است که آموختن آن علاوه بر فواید فراوان مورد سفارش بزرگان دین اسلام نیز هست.

با رجوع به منابع تاریخی در می‌یابیم که ورزش شنا همواره در بین جوامع و تمدن‌ها هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

از این روست که شنا در دستگاه متولی امر ورزش دارای اهمیت و مورد توجه است تا جایی که برای آموزش و یادگیری این ورزش مهم سالن‌های متعدد استخر سرپوشیده در بیشتر نقاط کشور احداث شده است.

در شهرستان میناب نیز عملیات احداث ساختمان استخر شنا از مردادماه سال 1385 و با تخریب استخر قدیمی آغاز شد.

اما این در حالی است که عده‌ای ورزش دوستان و حتی مردم میناب تخریب تنها استخر موجود در این شهرستان را کاری غیر منطقی و غیر اصولی قلمداد می‌کنند.

با گذشت عمر دو دولت نهم و دهم  و عزل و نصب چهار فرماندار و مدیر ورزش و جوانان در میناب و چهار مدیر کل در مجموعه ورزش و جوانان استان هنوز این پروژه نیمه تمام مانده است.

هفته‌های دولت، دهه فجر و هفته تربیت بدنی از ایامی است که طی این چند سال در کلام مسئولان امر به عنوان زمان بهره‌برداری از این طرح اعلام شده، اما با گذشت هفت سال هنوز وعده‌های همواره مسئولان محقق نشده است.

در آخرین زمان تعیین شده برای افتتاح استخر شنای میناب چندی پیش مدیر کل ورزش و جوانان استان در برنامه تلویزیونی و مطبوعاتی، هفته دولت سال جاری را به عنوان زمان بهره‌برداری و آغاز به کار آن اعلام کرد ولی این هفته نیز تمام شد و باز هم این پروژه افتتاح نشد.

البته برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که غلامعلی دانشور که اکنون سکان ورزش و جوانان استان را بر عهده دارد و در زمان آغاز عملیات احداث استخر شنای میناب "رئیس اداره تربیت بدنی میناب" را عهده دار بود زمان بهره‌برداری از استخر شنای میناب را هفته تربیت بدنی عنوان کرده است.

مرتضی حسینی یکی از شهروندان مینابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان این مطلب که هر پروژه باید دارای یک مدت زمان خاص برای شروع و به اتمام رسیدن باشد اظهار داشت: رئیس جمهور سابق بارها در رسانه‌ها اعلام می‌کرد که «هیچ پروژه نیمه تمام و ناتمامی از دولت نهم و دهم به دولت بعدی واگذار نمی‌شود» پس چرا هنوز استخر شنا و ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ناتمام و از مجتمع پودر آلومینا، مجتمع فرهنگی عدالت و امید و جایگاه سوخت CNG در این شهرستان خبری نیست.

حسینی افزود: تنها استخر شنای میناب را تخریب کردند و اکنون وضعیتش به گونه‌ای است که اگر عنوان آثار تاریخی به آن نسبت داده شود حرف گزافی گفته نشده است.

وی ادامه داد: تخریب استخر قدیمی، راکد ماندن پروژه و بی توجهی مسئولان موجی از نارضایتی را نسبت به عملکرد متولیان ورزش استان و کشور در میان دوستداران ورزش شنا در میناب به وجود آورده است.

محمد ذاکری یکی دیگر از اهالی شهر میناب با ذکر این مطلب که نبود استخر شنا در دومین شهرستان استان هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد گفت: جوانان مینابی و دوستداران شنا برای انجام این ورزش مفرح به اجبار وارد کانال‌های آب کشاورزی می‌شوند که این خود علاوه بر خطر بیماری‌های پوستی، تهدید و خطرات دیگری نیز به همراه دارد.

وی همچنین افزود: براساس تصویب هیئت دولت، میناب به یک شهرستان ویژه ارتقا پیدا کرد ولی مردم به جز تغییر در تابلو فرمانداری چیزی در راستای ویژه شدن شهرشان را احساس نمی‌کنند.

ذاکری تصریح کرد: شایسته نیست در شهرستانی که دارای عنوان ویژه است پروژه‌ای آن هم در حوزه فرهنگ و ورزش هفت سال بلاتکلیف بماند.

براساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شد پروژه احداث استخر شنا در میناب با تخریب استخر قدیمی و با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال آغاز شد.

بررسی‌های به عمل آمده بیانگر این مطلب است که تخریب استخر قدیمی هزینه سنگینی را به دنبال داشته و حتی عده‌ای بر این عقیده‌اند که اگر این هزینه صرف مرمت و بازسازی همان ساختمان قدیمی می‌شد، در میناب مشکل استخر شنا وجود نداشت.

یادآور می‌شود در زمینه به سرانجام رسیدن مطلوب پروژه نیمه تمام استخر شنا بارها مطالبی از سوی امام جمعه میناب در خطبه های نماز جمعه این شهرستان نیز  بیان شده است.

انتهای پیام/88004/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول