اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات ماکو عنوان کرد

رشد 100 درصدی پرداخت زکات در ماکو

رئیس ستاد زکات ماکو با اشاره بر رشد 100 درصدی پرداخت زکات در سال‌جاری در ماکو، بر ضرورت پیگیری بی‌وقفه سیاست‌های تشویقی دولت در بحث زکات تأکید کرد.

رشد 100 درصدی پرداخت زکات در ماکو

 حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به اهمیت پرداخت به موقع زکات اشاره و آن را مسبب نزول برکات الهی عنوان کرد و اظهار داشت: زکات یکی از فرائض الهی و حرکتی همگانی در راستای کاهش فقر در جامعه اسلامی است.

وی از توجه گسترده مردم ماکو نسبت به پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: طی جلسات متعدد تخصصی که در این شهرستان در ارتباط با احیای زکات برگزار شده است، به همت روحانیون وجوب پرداخت زکات و آثار و برکات آن به مردم تبیین شده است.

رنجبری در ارتباط با ضرورت پرداخت زکات در میان آٱموزه‌های دینی تصریح کرد: هر جا سخن از نماز در دین مبین اسلام بوده، زکات هم مطرح شده است.

وی همچنین در ارتباط با آثار پرداخت  زکات گفت: اگر کلمه برکت 32 بار در قرآن آورده شده، از واژه زکات نیز 32 بار در قرآن یاد شده و این مسئله در کنار سایر ادله روشن، بنا بر نظر مفسران حاکی از تأثیر مستقیم زکات در برکت زندگی اشخاص از وجوه مختلف آن است.

رئیس ستاد زکات ماکو در این راستا خاطرنشان کرد: دولت باید سیاست‌های تشویقی خود در بحث زکات را بدون وقفه پیگیری کند تا خود انگیزه‌ای مضاعف برای افراد در پرداخت به موقع زکات باشد.

وی با اعلام اینکه پرداخت زکات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در ماکو بیش از 100 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر 850 میلیون ریال از بابت زکات در ماکو درآمد حاصل شد که این میزان در سال جاری به حدود یک میلیارد و 800 میلیون ریال رسیده است.

رنجبری به برخی اقدامات تبلیغی انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: با دیوارنویسی و نصب احادیثی در ارتباط با برکات پرداخت زکات و وزر و وبال عدم پرداخت آن، توانسته‌ایم قدم‌های مثبتی در این راستا برداریم.

انتهای پیام/61006/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول