اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بجنورد خبر داد

جمع آوری 3 میلیارد ریال زکات در بجنورد

مدیر کمیته امداد امام خمینی بجنورد گفت: از ابتدای فصل برداشت محصولات کشاورزی، کشاورزان و دامداران این شهرستان، سه میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

جمع آوری 3 میلیارد ریال زکات در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، رضا وحدانی اظهار کرد: 58 روستا در سطح بجنورد زکات خود را به این نهاد پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج میلیارد و 510 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شد افزود: 30 درصد از زکات جمع آوری شده صرف امور فرهنگی، تأمین مسکن و طرح معیشتی مددجویان کمیته امداد می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بجنورد در خصوص مصرف مابقی زکات جمع آوری شده نیز گفت: 70 درصد از زکات جمع آوری شده نیز برای پروژه‌های پیشنهادی اهالی روستا مانند احداث حسینیه، پل و معابر عمومی در روستاها هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارسال 48 پروژه عمرانی در روستاها از محل زکات احداث شد، اظهار کرد: در سال‌جاری نیز روستاهایی که زکات خود را به کمیته امداد تحویل دهند این نهاد با همکاری شورای زکات همان روستا صرف پروژه‌های عمرانی هزینه می‌کند.

وحدانی تهیه بروشور، بنر و پارچه تبلیغاتی زکات و همچنین برگزاری همایش و تجلیل از عاملان زکات  را از جمله برنامه‌های تبلیغاتی امسال در بحث زکات عنوان کرد و گفت: توزیع کیسه در بین کشاورزان برای جمع آوری زکات، ملاقات چهره به چهره با کشاورزان، تشکیل شورای زکات در روستاها به همکاری خود روستاییان و تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی درباره این فریضه الهی از دیگر برنامه‌های تبلیغی و ترویجی احیای سنت حسنه زکات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 18 مبلغ در روستاهای بجنورد در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد: 123 عامل زکات نیز در بحث جمع آوری و تبلیغ و ترویج زکات از خود کشاورزان و روستاییان با این نهاد همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/63002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول