اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان دلگان:

پرداخت زکات موجب خیر و برکت در امور زندگی می‎شود

امام جمعه شهرستان دلگان گفت: پرداخت زکات اموال سبب خیر و برکت در امور زندگی مردم می‌شود.

پرداخت زکات موجب خیر و برکت در امور زندگی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عظیم بامری امام جمعه دلگان به اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار داشت: پرداخت زکات از وظایف شرعی است و عموم مردم بویژه کشاورزان باید زکات مال خود از جمله محصولات کشاورزی را پرداخت کنند.

وی اذعان داشت: اهمیت زکات در دین مبین اسلام به اندازه‌ای است که در ردیف مهم‌ترین عبادات قرار گرفته و در بسیاری از موارد همراه با نماز ذکر شده است.

امام جمعه دلگان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه، گفت: باید اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در میان مردم به خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: علما، روحانیون و مبلغان دینی باید اصل زکات را برای مردم شفاف و روشن بیان کنند تا آنان نیز برای ادای وظیفه و دین خود بیشتر ترغیب شوند.

بامری بیان کرد: یکی از برکات حکومت اسلامی مشخص کردن احکام الهی به ویژه زکات است که به وسیله آن می توان بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را حل کرد.

امام جمعه دلگان ادامه داد: پرداخت زکات کمک بزرگی برای ساخت مساجد، راه، تامین جهیزیه برای نوعروسان و کمک به نیازمندان است.

انتهای پیام/75004/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول