اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

راه‌های پیشگیری از مسمومیت غذایی

کارشناس بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شیوع بیماری سالمونلوزیس در کهگیلویه و بویراحمد، راه‌های پیشگیری از این بیماری را تشریح کرد.

راه‌های پیشگیری از مسمومیت غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، خداکرم دیانتی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس اطلاعات موجب میزان ابتلا به مسمومیت‌های غذایی در فصل تابستان و ایام منتهی به فصل پاییز بسیار زیاد است که از این‌رو رعایت برخی نکات بهداشتی برای عدم ابتلا به این مسمومیت‌ها ضروری است.

کارشناس بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: "سالمونلوزیس"  نوعی از مسمومیت غذایی است که باکتری عامل آن از طریق غذاهای آلوده منتقل می‌شود.

وی شستن دست‌ها را یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ممانعت از انتقال باکتری این بیماری دانست و گفت: همچنین برخی غذهای آلوده خام می‌توانند این بیماری را به غذاهای پخته نگه‌درای شده در یخچال منتقل کنند.

دیانتی ادامه داد: گوشت گاو، مرغ، شیر و تخم‌مرغ  بسیار سریع‌تر از سایر مواد غذایی به این بیماری آلوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه سبزیجات و لبنیات نیز از این آلودگی در امان نیستند، گفت: از آنجا که غذاهای آلوده بو و ظاهری عادی و طبیعی دارند باید مراقبت‌ها و پیشگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

* دمای یخچال را بین صفر تا پنج تنظیم کنید

کارشناس بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تهوع، استفراغ، دل‌درد، اسهال، تب و سردرد را از علائم بیماری "سالمونلوزیس" برشمرد.

وی ادامه داد: جوشاندن شیر قبل از مصرف از راه‌های پیشگیری از انتقال این بیماری است. 

دیانتی رعایت توصیه‌های ساده بهداشتی را موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای و عفونی دانست و اظهار کرد: با جوشاندن آب‌های نامطمئن به مدت سه تا پنج دقیقه، گرم کردن غذاهایی که در یخچال نگهداری شده‌اند، تنظیم دمای یخچال بین صفر تا پنج درجه سانتیگراد، تفکیک محل نگهداری غذاهای خام و پخته و هم‌چنین پخت کامل انواع گوشت‌ها قبل از مصرف، احتمال ابتلا به بیماری سالمونلوزیس کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/82005/ش‌20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول