اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران:

گچساران دارای 733 تعاونی است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: افزون بر 733 تعاونی در بخش‌های کشاورزی، عمران، صنعت و معدن، خدمات، حمل و نقل و دیگر بخش‌ها در این شهرستان تشکیل شده است.

گچساران دارای 733 تعاونی است

صابر مظاهری صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: یکی از پدیده‌های اجتماعی که سابقه آن را می‌توان به بلندای زیست انسانی دانست، پدیده تعاون و همکاری است.

وی افزود: انسان هیچ‌گاه به تنهایی قادر به ادامه حیات نبوده و ادامه زندگی و بقای خود را در همکاری و تعاون با دیگران می‌بیند.

مظاهری با بیان این‌که تعاون و همکاری می‌تواند در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی داشته باشد، گفت: با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی در جامعه حاکم و ابتکار و خلاقیت‌ها پدیدار شده و جامعه از آسیب مصون می‌ماند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران تأکید کرد: در جهان امروز باید برای کسب توفیق و سرافرازی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها همکاری و تعاون وجود داشته باشد؛ یعنی همواره باید آیه « تعاونوا علی‌البرو و التقوا» الگوی اعمال و رفتار هر انسانی باشد.

مظاهری بیان کرد: به موجب اصل 44 قانون اساسی، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی صحیح استوار شده است.

گچساران 280 تعاونی فعال و نیمه فعال دارد

وی ابراز داشت: اگر چه در نخستین نگاه هدف از فعالیت‌های توسعه تشکیلات تعاونی و پیوستن گروه‌های گوناگون اجتماعی به تعاونی توجیهات اقتصادی است اما همه تلاش‌های تعاونی در راستای ایجاد وحدت و همبستگی عمیق میان مردم است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران با اشاره به وضعیت تعاونی‌ها در این شهرستان گفت: در حال حاضر افزون بر 733 تعاونی در بخش‌های مختلف گچساران وجود دارد که از این تعداد 120 تعاونی فعال، 160 تعاونی نیمه فعال و مابقی نیز غیر فعال است.

مظاهری با تشریح نوع فعالیت تعاونی‌های گچساران ابراز کرد: افزون بر 158 تعاونی در حوزه کشاورزی، 54 تعاونی در بخش عمران، 146 تعاونی در بخش صنعت و معدن، 316 تعاونی در بخش خدمات و هفت تعاونی در بخش صنایع دست در این شهرستان تعریف شده است.

وی یادآور شد:در بخش‌های مصرف، اعتبار، حمل و نقل، مسکن و سهام عدالت نیز حدود 60 تعاونی تشکیل شده است.

مظاهری تقویت و حمایت از فعالیت تعاونی‌ها را در کاهش آمار بالای بیکاری به ویژه در این شهرستان مؤثر دانست و همکاری هر چه بیشتر مسئولان و بانک‌ها در این زمینه را خواستار شد.

انتهای پیام/82014/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول