اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل:

تدارک 450 برنامه در دهه کرامت / عزیمت 80 سالخورده‌ای که تاکنون به مشهد نرفته‌اند

مسئول دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از تدارک 450 برنامه ویژه در دهه کرامت در جای جای استان اردبیل خبر داد.

تدارک 450 برنامه در دهه کرامت / عزیمت 80 سالخورده‌ای که تاکنون به مشهد نرفته‌اند

نادر سقا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: محوریت و موضوعیت این برنامه‌ها فرهنگی، هنری، معنوی و مذهبی خواهد بود که با محوریت آشنایی بیشتر جوانان با زندگی و سلوک امام رضا (ع) و خواهرش حضرت معصومه (س) تدارک دیده شده که شاهد برگزاری آنها خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی و شورای هماهنگی پاسداشت دهه کرامت در استان اردبیل تصریح کرد: این شورا در جلسات مستمری که در پنج ماه گذشته داشته است سعی کرده برای دهه کرامت برنامه‌های مناسب و متناسب با حال و هوای کشورمان و استان اردبیل تدارک ببیند تا علاقمندان فرهنگ رضوی بتوانند از آن بهره بگیرند.

مسئول دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: این 450 برنامه ویژه دهه کرامت توسط دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌های غیر دولتی و مردم نهاد تدارک دیده شده است تا بتوانیم در پاسداشت این ایام فضای جامعه را با فرهنگ منور رضوی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت تطهیر کرده و نورانی کنیم.

سقا شاخص‌ترین این برنامه‌ها را جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی در اردبیل و مشگین‌شهر اعلام کرد و ادامه داد: این جشنواره از 19 تا 21 شهریور ماه در امامزاده سید سلیمان فخرآباد برگزار شده و آیین اختتامیه آن نیز عصر روز 21 شهریور در مجتمع فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: در گرامیداشت دهه کرامت و پاسداشت فرهنگ منور رضوی نمایشگاه تجلیل از خادمان رضوی نیز در شهر ولایت‌مدار اردبیل برگزار خواهد شد.

مسئول شورای هماهنگی دهه کرامت گفت: امسال شورای هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در اقدامی ابتکاری 80 نفر از افراد میانسال و مسن را که تاکنون مشرف به بارگاه قدسی امام رضا (ع) نشده‌اند به مشهد مقدس اعزام می‌کند تا این نورانیت و زیارت شریف نصیب این افراد شود.

سقا از برگزاری متعدد مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و ورزشی در این دهه نوارنی خبر داد و اذعان داشت: برگزاری اردوهای زیارتی، تولید نشریات، قرائت دسته‌جمعی زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در مساجد و مراکز مذهبی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این دهه پرفضیلت است.

وی همچنین از نور‌افشانی و آذین‌بندی مساجد و محله‌های مختلف در گرامیداشت دهه کرامت  خبر داد و خاطرنشان کرد: به میمنت این دهه 100 طرح عمرانی و فرهنگی به بهره‌برداری رسیده و چندین کانون نیز فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

مسئول دبیر‌خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل دیدار با خانواد‌ه‌های معظم شهدا و جانبازان و استفاده از ظرفیت مساجد را در تعظیم و تکریم این دهه یادآور شد و افزود: در این زمینه آیین‌ها و آداب و رسوم محلی با رویکرد ارادت به امام رضا (ع) و خواهرش حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

سقا در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ما سعی کردیم برنامه‌هایمان را مردمی و با همت محلات مختلف و هیئت امنای مساجد برگزار کنیم چرا که معتقدیم استفاده از مشارکت‌های مردمی و سمت و سو دادن به برنامه‌های دهه کرامت بسیار کار‌گشا خواهد بود.

انتهای پیام/62004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول