اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش:

شیعه و سنی‌های تالش جشن دهه کرامت را برگزار می‌کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش گفت: ویژه ‌برنامه‌های چندمحوری دهه کرامت در تمام مناطق تالش توسط اهل تسنن و تشیع این شهرستان اجرا می‌شود.

شیعه و سنی‌های تالش جشن دهه کرامت را برگزار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت‌الاسلام عباس صباحی صبح امروز در ستاد خبری ششمین جشن‎های مردمی زیرسایه خورشید، حضور کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام حرم امام رضا(ع) در گیلان را مروج فرهنگ رضوی دانست.

وی اظهار کرد: حضور کاروان خدام حرم امام رضا (ع) حال و هوای حرم مطهر را برای انسان تداعی می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از دوستداران اهل بیت تمکن مالی برای زیارت قبور آن عزیزان را ندارند، افزود: این اقدام بسیار پسندیده حضور کاروان خدام در استان علاوه بر بهره‌مندی تمام اقشار جامعه، بسیار مورد قبول مستضعفان است.

وی، با اشاره به اینکه در شهرستان تالش مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اهل تسنن تالش از نوع شافعی است که ارادت ویژه و خاصی به اهل بیت(ع) دارند بنابراین حضور خدام حرم با پرچم و نشان بارگاه امام رضا(ع) در استان فرصت مناسبی برای این افراد است.

صباحی، با بیان اینکه خدام حرم امام رضا(ع) حال و هوای عرفانی و فضای معنوی حرم مطهر را به مردم منتقل می‌کنند، تصریح کرد: نشر معارف اسلامی جرقه  و مقدمه‌ای برای کارهای فرهنگی عمیق‌تر است.

وی، با بیان اینکه دهه کرامت از روز ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: ویژه ‌برنامه‌های چندمحوری در تمام مناطق برای شیعه و سنی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش برگزاری جلسات هماهنگی ستاد شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی، ستاد سالم‌سازی دریا، مولودی‌خوانی و سخنرانی را از جمله برنامه‌های دهه کرامت در تالش ذکر کرد.

وی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌ها، محافل انس با قرآن و اعزام مبلغ از قم و مشهد برای حضور در گروه‌های تبلیغی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد.

صباحی با اشاره به فعالیت مهم مبلغان در دهه کرامت، تصریح کرد: مبلغان مردم را برای انس با آموزه‌های قرآنی و الگو قرار دادن سبک زندگی رضوی در زندگی خود آماده کرده و معارف و اصول اولیه را برای آن‌ها تبیین کنند.

وی ترویج سبک زندگی رضوی را مورد تأکید قرار داد و گفت: پایه‌های زندگی خود را طبق اصول زندگی دینی و سبک زندگی اسلامی محکم کنیم و در این بین سبک زندگی رضوی باید به عنوان یکی از الگوهای برتر در جامعه نهادینه شود.

این مسئول، با اشاره به فرمایش امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما تبعیت می‌کنند»، افزود: اگر بتوانیم محاسن کلام ائمه و اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) را برای مردم بازگو کنیم معارف کلام آن‌ها به دیگران تعمیم داده می‌شود.

وی آشکار کردن زیبایی‌ها و فلسفه کلام اهل بیت برای دیگران را مهم دانست و متذکر شد: اگر بتوانیم معارف را در قالب هنر و به زبان آسان مردم بازگو کنیم بدون تردید استقبال بیشتری از برنامه‌ها می‌شود.

صباحی با اشاره به فرمایش‌های اخیر مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی در خراسان، خاطرنشان کرد: فرمایش‌های رهبری درباره سبک زندگی می‌تواند یک محک برای ما باشد تا زندگی خود را بررسی کنیم و طبق الگوهای درست تغییر و تطبیق دهیم.

انتهای پیام/84001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول