اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 11 شب

کاشانی‌ها دهه کرامت را «زیر سایه خورشید» جشن می‌گیرند

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) از برگزاری جشن «زیر سایه خورشید» و برپایی نمایشگاه آه و آهو همزمان با دهه کرامت به مدت 11 شب در این شهرستان خبر داد.

کاشانی‌ها دهه کرامت را «زیر سایه خورشید» جشن می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، روح‌الله توکلی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای پنجمین نمایشگاه آه و آهو در کاشان فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای مؤسسه از دو ماه قبل آغاز شده و تا کنون بالغ بر 15 هزار نفر ساعت کار برای اجرای ماکت ضریح مطهر، پنجره فولاد و شبیه‌سازی سقاخانه حضرت برای پرده‌برداری انجام شده است.

وی، ایجاد انقلاب فکری و فرهنگی را یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشن زیر سایه خورشید و نمایشگاه آه و آهو اعلام کرد و گفت: مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان از ابتدای فعالیت خود در حال تبیین این جریان فکری بوده است که خادم امام رضا بودن به مشهد اختصاص ندارد و در همه جای دنیا می توان خادم امام رضا بود.

به گفته وی، این جریان فکری که در هر زمان و مکانی می‌توان خادم‌الرضا(ع) بود امروز در بیشتر شهرهای میهمن اسلامی ایران بروز و ظهور دارد و همه به عنوان خادم امام رضا(ع) در شهرهای خود فعالیت می‌کنند.

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان، ایجاد نشاط اجتماعی با کارناوال شادی در جشن زیر سایه خورشید از تولد حضرت فاطمه زهرا(س) تا میلاد امام رضا(ع) در دهه کرامت را یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید در کاشان اعلام کرد و یادآور شد: جشن زیر سایه خورشید در کاشان برای دهمین سال متوالی و در کشور برای پنجمین سال متوالی برگزار می‌شود.

توکلی همچنین شهرستان کاشان را قطب اول فعالیت‌های رضوی در کشور معرفی کرد و افزود: مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان یکی از مؤسسات ثبت شده در کشور است که فعالیت گسترده‌ای را در مباحث رضوی طی یک دهه فعالیت خود آغاز کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آغاز دهه کرامت امسال با انجام پرچم‌گردانی پرچم گنبد امام رضا(ع) توسط ورزشکاران قهرمان کاشان صورت می‌پذیرد و این پرچم مقدس بعد از عبور از چندین خیابان همزمان با افتتاح نمایشگاه آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید وارد نمایشگاه می‌شود.

این مسئول با اشاره به افتتاحیه نمایشگاه آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه آه و آهو جشن زیرسایه خورشید در کاشان بعداز نماز مغرب و عشا و از ساعت 20:30 دقیقه شنبه شب 16 شهریور با ورود پرچم مبارک گنبد امام رضا(ع) به محل نمایشگاه در چهارراه آیت‌الله کاشانی آغاز می‌شود.

توکلی، برگزاری 11 شب نماز جماعت مغرب و عشا در محل نمایشگاه چهارراه آیت‌الله کاشانی، طب سلامت، برنامه‌های هدفمند کودکان، چاپ انتشار روزانه ماهنامه فرهنگی و اجتماعی هشت با موضوع امام رضا (ع) در دهه کرامت در 3 هزار تیراژ، حضور هنرمندان در نمایشگاه و کتابت احادیث حضرت، پرسش و پاسخ مذهبی به نیازهای مردمی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در دهه کرامت برشمرد.

وی همچنین جشن کریمه اهل‌بیت، پرده‌خوانی، تئاتر خیابانی رضوی، اجرای ورزش پهلوانی زورخانه‌ای، بحث خانواده و معیارهای رضوی با موضوع اخلاق و خانواده و روابط در خانواده با معیارهای رضوی، بزرگداشت امامزاده احمد بن موسی(ع) مشهور به حضرت شاه چراغ(ع)، شب شعر رضوی به همراه برگزاری همایش‌هایی نظیر طب رضوی، خادمین بقعه‌ها و امامزادگان کاشان و شهرهای اطراف، مهدویت و قرآن و عترت و نیز برپایی شام ولادت امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در این شهرستان نام برد.

عضو هیئت‌مدیره مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان نیز در ادامه از برگزاری نمایشگاه آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید به عنوان یک حرکت فرهنگی و دینی با رویکرد سیره و سنت امام رضا(ع) یاد کرد و افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید فرهنگ‌سازی امید و شادابی ملی و فراهم شدن زمینه گسترش فرهنگ، نشر ارادت و محبت به آستان ائمه اطهار، توسعه فرهنگ ناب سنت و سیره رضوی و ترویج مفهوم خانواده ایرانی با معیارهای رضوی است.

حسین عابدی متذکر شد: جشن بین‌المللی زیر سایه خورشید در کاشان برای دهمین سال متوالی و همچنین برای پنجمین سال متوالی در 22 استان کشور و چهار کشور عراق، لبنان، افغانستان و هندوستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول