اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها در اشتغالزایی موثر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها در اشتغالزایی برای جوانان تاثیر زیادی دارد.

توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها در اشتغالزایی موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی سلیمانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه ضمن تبریک هفته تعاون به تعاونگران عرصه‌های اقتصادی گفت: تعاونگران با اندیشه، نوآوری، سخت‌کوشی و انگشتان طلایی خود در عرصه‌های اقتصادی همچون دوران جنگ از آرمان‌های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی فرمودند تعاونی‌ها وسیع‌ترین شبکه اشتغال کشور هستند تا مشارکت مردم را در جامعه دخیل کنند و همچنین ایشان می‌فرمایند تعاون چشمه جوشان اشتغال است.

سلیمانی عنوان کرد: توسعه بخش تعاون جهش بلندی در توسعه اقتصاد کشور به شمار می‌آید و اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخش تعاون را یکی از پایه‌های نظام اقتصادی کشور دانسته و بر بخش خصوصی و دولتی مقدم ساخته است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم تعاونی‌ها، همکاری و کار گروهی بوده و مهم‌ترین هدف واگذاری بخش‌های دولتی، مشارکت مردم و عمومی‌سازی تعاونی‌ها است.

سلیمانی اظهار داشت: براساس قانون اساسی سه بخش شامل بخش خصوصی، بخش دولتی و بخش تعاون در اقتصاد فعالیت می‌کنند و هر سه بخش به استناد قانون اساسی از یک جایگاه اصلی برخوردار بوده ولی جایگاه تعاون در برابر بخش خصوصی و دولتی متمایز است.

وی ادامه داد: بخش تعاون با تصویب نمایندگان مجلس و براساس قانون اساسی با تخصص کافی و با تجربه باید با توجه به ضوابط به تعداد هفت نفر یک تعاونی تشکیل دهند.

سلیمانی یادآور شد: بخش دولتی در بخش صنایع مادر فعالیت دارد و بخش خصوصی نیز با توجه به توان مالی و امکان اخذ تسهیلات می‌‌‌‌‌‌‌تواند در کارزار اقتصاد وارد تمام بخش‌های اقتصادی شود ولی در بخش تعاون افراد کم‌درآمد سعی دارند با تشکیل تعاونی‌ها از سرمایه اندک خود در راستای ورود به عرصه اقتصادی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: از شورای گروه اعتبار که متشکل از 17 نفر بوده و وزیر کار نیز از اعضای آن است درخواست داریم تسهیلات با کارمزد کم در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد چراکه تعاونی‌ها امکان سرمایه‌گذاری همچون بخش خصوصی را ندارد.

سلیمانی اظهار داشت: با ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها، تعاونگران می‌توانند از بعد سیاسی و اقتصادی خدمات خود را ارائه دهند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: از دولت و مسئولان مربوطه نیز درخواست داریم از بخش تعاونی‌ها حمایت جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/61005/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول