اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد خبر داد

ایجاد 10 شرکت تعاونی در سال‌جاری / پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات در سال 91

مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد از ایجاد 10 شرکت تعاونی طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.

ایجاد 10 شرکت تعاونی در سال‌جاری / پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حسین نوری امروز در دیدار گروهی از مدیران شرکت‌های تعاونی این شهرستان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، گفت: تعاون یکی از اصول اقتصادی کشور بوده که از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردار است.

وی اظهار داشت: ایجاد شرکت‌های تعاونی دارای مزیت‌هایی است که در تشکیل دیگر شرکت‌ها دیده نمی‌شود.

مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد، تخفیف مالیاتی تا سقف 25 درصد درآمد، آموزش رایگان به اعضای تعاونی، ارائه تخفیفات بیمه‌ای و از همه مهم‌تر ایجاد گروهی همدل که به منظور اقدام یک کار اقتصادی فعالیت می‌کنند را از جمله این مزیت‌ها نام برد.

نوری از اختصاص 20 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: با برخورداری این شرکت‌ها که از تسهیلات  دولتی اعطا شده، زمینه اشتغال بیش از 40 نفر فراهم شده است.

مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد، حوزه فعالیت تعاون را گسترده برشمرد و افزود: در حوزه تعاون با 14 گرایش از نوع تعاونی‌های قابل تشکیل در قالب تعاونی مسکن، معدنی، صنعت، آموزشی، خدماتی، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، کشاورزی و دامداری، آحاد مردم می‌توانند با تشکیل این‌گونه شرکت‌ها از خدمات تعریف شده در قانون برخوردار شوند.

نوری برنامه‌های هفته تعاون در شهرستان خلیل‌آباد را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری یادواره 32 شهید کارگر شهرستان، افتتاح طرح‌های تعاونی، غبارروبی مزار شهدا، بازدید از طرح‌های تعاونی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه این هفته است.

وی به اختصاص اعتبارات مشاغل خانگی و خرد اشاره کرد و اظهار داشت: امسال تاکنون اعتباراتی در این راستا اختصاص داده نشده ولی در سال قبل با اختصاص 39 میلیارد ریال این شهرستان توانست با معرفی بیش از 500 نفر به بانک‌ها با همکاری دستگاه‌های مربوط و تصویب کارگروه اشتغال شهرستان، 95 درصد اعتبارات را جذب کند که مابقی اعتبار توسط بانک‌ها در حال جذب و پرداخت به متقاضیان است.

دبیر کارگروه اشتغال شهرستان، ثبت 2 هزار و 300 نفر فرصت شغلی در سامانه رصد در سال قبل را دیگر تعهد شهرستان دانست و افزود: امسال با توجه به تعهد 2 هزار و 279 نفر تاکنون کمتر از 10 درصد ثبت سامانه شده که امید است با تاکید فرماندار شهرستان و ثبت رصد اشتغال به‌وجود آمده و تعهد شده دستگاه‌های اداری شهرستان، بتوانیم تا پایان سال نسبت به اجرای تعهدات اقدام کنیم.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول