اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

حج اوج رهایی انسان است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: حج از فرایض الهی و نمایش پر شکوهی از اوج رهایی انسان موحد است.

حج اوج رهایی انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام کاظم سلامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: در آستانه دهه کرامت واقع شدیم که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و با ولادت امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) فرمودند هفت چیز بدون هفت عمل معنایی ندارد، ادامه داد: نخست اینکه اگر کسی در دین خود استغفار کند، ولی از لحاظ قلبی نادم و پشیمان نشود.

سلامتی خاطرنشان کرد: دوم آنکه هر کس از خداوند متعال توفیق بخواهد، ولی برای رسیدن به آن تلاش نکند.

وی افزود: سومین چیز این است که اگر کسی دوراندیشی کند و برای آینده برنامه‌ریزی کند، اما در راستای تحقق اهداف خود تلاش و مجاهدت نکند.

سلامتی با بیان اینکه اگر کسی بهشت را از خداوند طلب کند، ولی در زمان مصیبت در مقابل آن صابر نباشد خود را مسخره کرده، ابراز داشت: این چهارمین عاملی است که امام رضا (ع) به آن اشاره کرده و در روز قیامت بهشت از آن کسی است که در مقابل مصیبت‌ها صابر است.

سلامتی ادامه داد: اگر کسی خداوند را یاد کند، ولی برای ملاقات با خداوند اشتیاق نداشته و از مرگ هراس داشت خود را مسخره کرده است.

سلامتی با اشاره به مقام والای حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) بانوی کم‌نظیری بوده و مقام والایی دارد که خداوند متعال به ایشان عطا کرده، به طوری که امام رضا (ع) می‌فرماید هر کس معصومه (ع) را در قم ملاقات کند، مثل این است که مرا ملاقات کرده است.

امام جمعه موقت ارومیه ادامه داد: امام جواد (ع) می‌فرماید هر کس حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته تعاون به تعاونگران، توسعه روحیه تعاون و همکاری را در رشد و شکوفایی جامعه موثر دانست و مردم را به تعاون و همکاری در جامعه فراخواند.

سلامتی حج را یکی از فرایض الهی و جزو فروع دین عنوان کرد و ابراز داشت: هر کس که استطاعت مالی و جانی داشت، واجب است به حج مشرف شود.

وی ادامه داد: اگر مناسک حج به درستی انجام شود و عرفه به طور کامل درک شود، قطعا بخشیده می‌شوید.

سلامتی تصریح کرد: حج نمایشی پر شکوه از اوج رهایی انسان موحد و از باشکوه‌ترین و مهم‌ترین عبادت‌ها در مکتب انسان‌ساز اسلام بوده، به طوری که پیامبر اکرم (ص) حج را رکن و پایه دین می‌دانند و قرآن ترک کننده آن را کافر و خارج شده از دین شمرده است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) فرمودند حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در زوایای زندگی باید جستجو کرد.

انتهای پیام/61005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول