اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گرگان:

حجاج ایرانی آبروی شیعه را حفظ کنند

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اعزام حجاج بیت‏الله‏الحرام به خانه امن الهی در ماه ذی‏القعهده گفت: حجاج ایرانی در این ایام آبروی شیعه را حفظ کنند.

حجاج ایرانی آبروی شیعه را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‏الاسلام محمدقاسم لیوانی امروز در خطبه‏های نماز عبادی و سیاسی جمعه گرگان اظهار داشت: حجاج ایرانی روزهایی که در مکه و مدینه به سر می‏برند باید برخی نکات را رعایت کنن. رعایت این نکات ضروری است و بی‏توجهی به آنها جایز نمی‏باشد.

حجاج قبل از سفر احکام و مناسک حج را فرابگیرند

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی قبل از آغاز سفر باید احکام و مناسک حج را به خوبی فرابگیرند و اخلاق اسلامی را در طول سفر رعایت کنند.

لیوانی با بیان اینکه اسلام همیشه دعوت به وحدت و انسجام بین مسلمانان می‏کند،ادامه داد: حجاج باید از انجام کارهای تفرقه‏برانگیز بین سایر مسلمانان خودداری کنند.

به گفته وی، حجاج باید از انجام کارهایی که موجب تحریک دیگران می‏شود خودداری کنند.

حجاج ایرانی از انجام کارهای جاهلانه پرهیز کنند

امام جمعه موقت گرگان یکی دیگر از نکات ضروری مورد توجه حجاج ایرانی را پرهیز از انجام کارهای جاهلانه و بدعت‏آمیز ذکر کرد.

لیوانی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی به سردمداری امریکا به دنبال ضربه زدن به اسلام و تخریب شیعیان است، تاکید کرد: حجاج ایرانی باید آبروی شیعه را در این سفر معنوی حفظ کنند.

وی با ابراز تاسف از رفتار برخی از حجاج ایرانی هنگام خرید کالا در عربستان اضافه کرد: مشاهده شده هنگام اذان فروشندگان کالا در عربستان سجاده خود را مقابل مغازه پهن می‏کنند و بعد از اقامه نماز به کار و کسب خود ادامه می‏دهند، در مقابل برخی از حجاج ایرانی بدون توجه به فرا رسیدن وقت نماز اطراف مغازه‏ها منتظر می‏مانند تا فروشندگان کالا نماز خود را تمام کنند.

‏اقامه یک رکعت نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی ثواب بسیار دارد

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: این کار موجب لطمه زدن به وجهه شیعیان شده و بهانه‏ای در دست دشمنان برای تحت فشار قرار دادن شیعیان می‏شود.

لیوانی همچنین بر اقامه نمازهای جماعت تاکید کرد و گفت: اقامه یک رکعت نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی ثواب بسیار دارد و این دو مکان تنها مکان‏هایی هستند که مسافران می‏توانند نمازهای خود را هم شکسته و هم کامل بخوانند.

وی در پایان هفدهم، نوزدهم و بیستم شهریور ماه به ترتیب سالروز حمله وحشیانه نظامیام شاهنشاهی به مردم تهران و کشتار آنها در میدان ژاله، سالروز وفات آیت‏الله طالقانی و سالروز شهادت آیت‏الله سید اسدالله مدنی، نمایندن امام (ره) در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، را گرامی داشت.

انتهای پیام/83003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول