اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی:

امسال 1412 نفر از آذربایجان غربی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی از اعزام یک هزار و 412 نفر از استان برای انجام مناسک حج تمتع 92 خبر داد.

امسال 1412 نفر از آذربایجان غربی به حج تمتع اعزام می‌شوند

امیر شجاع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به فرا رسیدن هفته حج، اظهار داشت: به جای آوردن حج تمتع، به عنوان یکی از فرائض الهی همواره مورد توجه جوامع اسلامی بوده است که به فضل الهی حج تمتع 92 با شعار «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی و اتحاد اسلامی» با شور و شکوه ویژه‌ مسلمانان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اول تا هفتم ذی‌القعده، برابر با شانزدهم تا بیست و دوم شهریور ماه سال جاری به عنوان هفته حج نام‌گذاری شده است، افزود: اقدامات لازم برای کسب آمادگی‌های لازم حجاج استان به اعزام به حج تمتع و انجام مناسک حج انجام شده است.

شجاع‌زاده در این راستا از اعزام یک هزار و 412 نفر از مردم استان به سرزمین وحی برای انجام حج تمتع 92 خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، 717 نفر زن و 695 نفر مرد هستند.

وی افزود: این افراد در قالب 12 کاروان زیارتی اعزام می‌شوند که هشت کاروان شیعی و چهار کاروان از اهل تسنن هستند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی همچنین تعداد زائران شیعی را 842 نفر و تعداد زائران سنی اعزامی استان را 570 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته در مجموع هزار و 410 نفر از استان، در قالب هشت کاروان، به حج تمتع اعزام شدند که 584 نفر از آنان سنی و 826 نفر از میان شیعیان بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حج تمتع 92 714 زن و 696 مرد از استان حضور داشتند که مناسک حج تمتع را به جای آوردند.

وی از انجام مراحل آزمایشات پزشکی و برگزاری کلاس‌های آموزش احکام حج، مقررات عربستان و بهداشت محیط به حجاج اعزامی استان خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در قالب 12 جلسه به افراد ارائه می‌شوند که تاکنون حدود هفت جلسه از این کلاس‌ها برگزار شده است.

شجاع‌زاده در ارتباط با زمان خاتمه این کلاس‌ها اظهار داشت: برنامه زمان‌بندی کلاس‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که زمان آخرین کلاس‌ها به زمان آغاز اعزام حجاج منتهی شود تا به این ترتیب آخرین اخبار و توصیه‌های لازم، به ویژه قوانین و مقررات نهایی اعمال شده به زوار از سوی دولت عربستان، در اختیار افراد قرار گیرد تا افراد با آمادگی بیش‌تری در این مناسک حاضر شوند.

انتهای پیام/61006/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول