اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان:

نهی از منکر مچ‌گیری نیست/حتی فیفا حجاب را به عنوان هویت فرهنگی پذیرفته است

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: امر به معروف و نهی‌ از منکر دستگیری از افرادی است که دچار غفلت شده‌اند، نه اینکه دستگیری از نوع فیزیکی و مچ‌گیری باشد.

نهی از منکر مچ‌گیری نیست/حتی فیفا حجاب را به عنوان هویت فرهنگی پذیرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از کاشان، محمد رضوان‌نژاد پنجشنبه‌ شب در دومین نشست هم‌اندیشی مسئولان و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات در سالن اجتماعات مجموعه شهید ناصر فکری ‌کاشان اظهار داشت: امر به معروف و نهی‌ از منکر، اوج دلسوزی و هدایت نسبت به افرادی است که به وظایف انسانی خود پشت کرده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه قوام دین و شریعت بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است افزود: امر به معروف و نهی‌از منکر سخت‌گیری نیست بلکه دلسوزی نسبت به هدایت افراد غافل است که وظایف قانونی و شرعی خود را فراموش کرده‌اند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان در ادامه، وظایف خطیر مسئولان و دبیران شورای امر به معروف و نهی ‌از منکر را در انجام این فریضه الهی یادآور شد و بیان داشت: امروز حتی یک جمله از امر به معروف و نهی ‌از منکر در تابلوی ادارات شهرستان باعث قوت قلب است و نباید این فریضه الهی به فراموشی سپرده شود.

این مسئول از زینب‌الخطیب ستاره 15 ساله فلسطینی‌الاصل تیم ملی فوتبال بانوان دانمارک، به عنوان الگوی به تمام معنای یک دختر مسلمان محجبه نام برد و خاطرنشان کرد: این دختر محجبه مسلمان یکه و تنها از روسری و حجاب خودش در میادین ورزشی دفاع کرد و همین امر باعث شد افراد غیر مسلمان نیز از او حمایت کنند و مانع اخراج او از تیم ملی دانمارک شوند.

رضوان‌نژاد تأکید کرد: اصرار بر حفظ حجاب توسط زینب‌الخطیب در دل اروپا، حجت را بر دختران مسلمان در جهان اسلام تمام کرده است.

این مسئول نهادینه شدن حجاب در میادین بین‌المللی ورزش را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: با وجود تمام مشکلاتی که برای ورزشکاران محجبه مسلمان از جمله بانوان ورزشکار ایرانی در میادین بین‌المللی ورزشی به وجود آمد، به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز فیفا نیز حجاب را به عنوان یک هویت فرهنگی در ورزش دنیا پذیرفته است.

معاون ادارات وکارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان با بیان اینکه تلاش جمهوری اسلامی باعث شد تا در سال 2012 میلادی، قانون حجاب به عنوان الگوی بانوان کشورهای مسلمان پذیرفته شود متذکر شد: انتظار می‌رود بانوان مسلمان در تمام رشته‌های ورزشی در میادین بین‌المللی ورزشی با حجاب شایسته شرکت داشته باشند. 

انتهای پیام/2406/ن۳۰/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول