اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

آل سعود مزدور بی‌جیره و مواجب استکبار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آل سعود به رغم واقع شدن بیت عتیق در این کشور به جای محور وحدت قرار گرفتن امت اسلامی امروز به مزدور بی‌جیره و مواجب استکبار جهانی تبدیل شده است.

آل سعود مزدور بی‌جیره و مواجب استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به هفته حج و آرزوی سفر پر خیر و برکت برای حجاج بیت‌الله‌الحرام اظهار داشت: حجاج گرد خانه‌ای جمع می‌شوند که بیت عتیق نامیده شده که می‌بایست نقطه وصال، وحدت و همدلی امت اسلامی باشد اما حاکمان مزدور صفت کشور عربستان سعودی به جای نگه داشتن حرمت خانه خدا در صدد کمک رساندن به استکبار جهانی هستند تا منویات شوم آن‌ها را اجرایی کرده و قلب امت اسلامی را داغدار کنند.

وی تصریح کرد: این مظلومیت امت اسلامی است که حاکمان عربستان به جای حمایت از مردمان مظلوم فلسطینی، لبنانی، سوری، عراقی، مصری و... از سلفی‌ها و وهابی‌ها حمایت همه‌جانبه کرده و مطیع امر آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شدند به طوریکه تمام هزینه‌های حرکت‌های ددمنشانه استکبار جهانی را تأمین می‌کنند.

عاملی خاطرنشان کرد: مرسی در دوران حاکمیت خود بیش از 1.5 سال به سعودی‌ها التماس کرد تا کمک مالی به این کشور بکنند اما روز فردای کودتا علیه مرسی کویت و عربستان پنج میلیارد دلار به حساب کودتاگران وارد کردند تا ثابت کنند که همدستی آنها با سران جلاد منطقه‌ای مشهود و معلوم است.

این مسئول یکی از ارکان شعار توحید را وجود حاکمان صالح و شایسته توصیف کرد و ادامه داد: جهان اسلام هیچ صالحیتی را در حاکمان منطقه‌ای به ویژه آل سعود نمی‌بینند چرا که امروز تمام فتنه‌ها و آتش‌هایی که در عالم اسلام به پا شده نشأت گرفته از توطئه‌های آل سعود و استکبار است که در منطقه آن را به مرحله اجرا می‌گذارند.

وی اضافه کرد: در حالی که حضرت ابراهیم قهرمان توحید و مبارزه با بت‌پرستان روزگار بود، جای تعجب است که مفتی عربستان در آستانه مناسک حج پیامی را صادر می‌کند که به جای حمایت از اصل براعت از مشرکان این حرکت را شعار جاهلی توصیف کرده و آلوده به شرک خطاب می‌کند و به صراحت اعلام می‌کند که امت مسلمان و حج‌گذار نباید در سیاست وارد شده و یا بخواهند علیه حاکمان جبار شعار بدهند.

امام جمعه اردبیل حمایت همه‌جانبه عربستان را از سلفی‌ها و گروه‌های تکفیری مخالف در سوریه یادآور شد و بیان کرد: امروز از همه جای دنیا وهابی در سوریه جمع کردند تا حکومت قانونی این کشور را فلج کنند در حالی که می‌توانستند فتوایی علیه رژیم صهیونیستی صادر کنند تا حاکمیت این رژیم دچار تزلزل واقعی شود.

عاملی خطاب به حجاج گفت: شما جا پای مقام ابراهیمی می‌گذارید که مجاهدانه و یک تنه با تمام نمرودیان مبارزه کرد و امروز وظیفه همه ما است که در تداوم این مکتب ندای براعت از مشرکان زمان خود را سر دهیم.

وی بزرگ‌ترین سوغات یک حاجی را اعتقاد راستین به توحید اعلام کرد و افزود: اساس حج و بنای مکه بر توحید است و در سایه توحید است که یک حج‌‌گذار می‌تواند از علقه‌های دنیوی ببرد و به سمت معنویت حرکت کند.

*خدمات پزشکان متخصص در محروم‌ترین مناطق ستودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه با قدردانی از راهپیمایی جوانانی که در هفته گذشته در حمایت از مردم سوریه به خیابان‌ها آمده و خواستار اعزام به کشور سوریه شدند، تصریح کرد: سیاست دولت بر این قرار گرفته تا فعلاً اعزامی صورت نگیرد اما بنده از روحیه حماسی و شهادت‌طلبی جوانان این مرز و بوم به ویژه جوانان آذری که خواستار اعزام به کشور سوریه و مقابله با رژیم‌های استکباری شدند، قدردانی می‌کنم.

عاملی خاطرنشان کرد: در سالروز شهادت امام صادق (ع) پزشکان عمومی و متخصص ما با مراجعه به مناطق سنی‌نشین اقدام به معاینه و مداوای بیماران کردند که این حرکت نشان از فخر و شرف امت اسلامی در دستگیری از همنوعان است.

وی اضافه کرد: امسال پزشکان تخصص و فوق تخصص ما به منطقه خورش‌رستم سفر کرده و در قالب متخصصان ارتوپدی، اطفال، گوش، حلق و بینی و جراحان و پزشکان عمومی به ساکنان مناطق دورافتاده و روستایی ارائه خدمات کردند که جا دارد از همراهی و همکاری این مجموعه و دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کنیم.

این مسئول بیان کرد: جامعه اسلامی مجموعه واحدی است که همه باید به فکر هم باشیم و همدلی‌های خود را با دستگیری از نیازمندان نشان داده و بسیاری از بلاها و گرفتاری‌ها را بدین واسطه دور کنیم.

عاملی همچنین فرا رسیدن ماه ذیقعده را یادآور شد و ادامه داد:‌ آغاز این ماه فرصتی است تا به مانند وعده خدا برای حضرت موسی چله بگیریم و با ذکری که انتخاب می‌کنیم سلوک و رفتار خود را اصلاح کرده و به معنویت بیشتر توجه داشته باشیم.

*علیپورها تزکیه بالای نفس را به نمایش گذاشتند

خطیب جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع و کودکان بیگناه سوری گفت: باید به دقت مطالعه کرد و فهمید که چرا دنیا این قدر دچار بی‌رحمی شده و ریشه این همه قتل و کشتار چیست.

وی با بیان اینکه موسیقی مترب عقل بشر را ضایع کرده و آن را به نقطه اغوا می‌رساند، افزود: عقل در مصالح کلان جامعه تجلی می‌یابد اما برای ضایع کردن آن ذائقه‌ها را طوری تنظیم می‌کنند تا بشریت کفو نفس خود را از دست بدهد.

عاملی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ‌شخصیتی همچون علیپورها با نمودی از تزکیه بالای خود مال و منال دنیا را هیچ می‌انگارند تا با همه گذشت و فداکاری خود 72 مدرسه‌ای بسازند که این نشانی از به راه افتادن جریان علمی و تبلور بلوغ روحی بالاست که باید به وجود چنین انسان‌هایی افتخار کرد.

انتهای پیام/62001/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول