اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاش:

هدف توطئه‌های مختلف استکبار از بین بردن مسلمانان است

امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: هدف استکبار از توطئه‌های مختلف علیه اسلام، از بین بردن مسلمانان است.

هدف توطئه‌های مختلف استکبار از بین بردن مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، حجت الاسلام نوروزعلی قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خاش با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: امروز، روز مبارزه با تروریست در تقویم جمهوری اسلامی ایران است و زنده نگه داشتن خاطره شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در واقع زنده نگه داشتن گفتمان انقلاب و راه شهادت است.

وی در ادامه به شجاعت شهید رجایی در آن شرایط سخت اشاره کرد و گفت: وی در آن شرایط با شجاعت بر مقلد بودن خود تاکید می‌کرد که اوج ولایت‌مداری ایشان را نشان می‌داد.

خطیب نماز جمعه خاش یادآور شد: امروز، روز مبارزه با تروریست در تقویم جمهوری اسلامی ایران است و زنده نگه داشتن خاطره شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در واقع زنده نگه داشتن گفتمان انقلاب و راه شهادت است.

این مسئول در ادامه با اشاره به توطئه‌های کشورهای استکباری علیه مسلمانان در جهان اسلام، خاطر نشان کرد: هدف آنان از این گونه رفتارها فقط از بین بردن نسل مسلمانان بر روی کره زمین است.

وی بیان کرد: دخالت قدرت‌هاى فرامنطقه‌اى در یک کشور، بجز برافروختن آتش جنگ هیچ معنا و مفهوم دیگرى ندارد، که نفرت ملّت‌ها را نسبت به آن‌ها زیاد کرده و آنها را در منطقه باز هم بدنام‌تر از گذشته می‌کند.

قربانی در ادامه خطاب به کشورهای حمایت کننده تروریست‌ها، اذعان داشت: بدانید که آتش این گروه‌های تکفیری و سلفی در نهایت دامان شما را خواهد گرفت.

وی افزود: استکبارگران همان گونه که در جنگ افغانستان و عراق به اهداف خود نرسیدند در این منطقه نیز جز شکست و خاری چیزی نصیبشان نمی‌شود و تنها مردم بی‌گناه سوریه آسیب می‌بینند.

امام جمعه موقت خاش در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت:‌ امام صادق(ع) موسس مکتب جعفری در دنیای اسلام و از امامان بزرگوار ما شیعیان بوده‌اند که با تربیت شاگردانی متعدد توانستند اسلام ناب محمدی را برای ما زنده و پابرجا نگه دارند که توجه به راه و روش و نیز احادیث گران‌مایه ایشان می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات ما در عصر حاضر شود.

وی در پایان با استناد به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، تصریح کرد: در دنیا سه روز برای افراد وجود دارد، روزی که گذشته و تغییری در آن نمی‌توان داد، روزی که خواهد آمد و اکنون داشتن حرص و ولع برای رسیدن به آرزوهای آینده در آن معنایی ندارد و روزی که جاری است و فرد در آن روز قرار دارد.

انتهای پیام/75004/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول