اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر مطرح کرد

شکست سنگین استکبار در پی تعرض به کشورهای اسلامی

امام جمعه بوشهر گفت: اگر استکبار به کشورهای اسلامی از جمله سوریه قصد تجاوز و تعرض داشته باشد، با شکست سنگینی روبرو خواهد شد.

شکست سنگین استکبار در پی تعرض به کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امشب در همایش بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار که در زادگاه رئیسعلی دلواری در دلوار برگزار شد با گرامیداشت 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گفت: استعمار پیرانگلیس در آن زمان به عنوان قطب برترقدرت جهان بود، اما مردم مقاوم و ولایتمدار استان بوشهر به رهبری عالمان دین و سردارانی چون شهید رییسعلی دلواری با شکست استعمارگرپیر حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ ماندگار است.

وی اظهار داشت: مردمی بودن، محتوای دینی داشتن، شهادت طلبی، شجاعت، ولایت‌مدار بودن را به عنوان ویژ‌گی‌های نهضت شهید رئیسعلی دلواری برشمرد و تصریح کرد: استعمار پیر انگلیس به ‌عنوان قطب برتر قدرت جهان قرار داشت؛ اما رئیسعلی دلواری با تبعیت از بزرگان دین در عرصه مقاومت، چنان شکستی به دشمنان وارد کرد که آنان اکنون پس از حدود 100 سال همواره از نام رئیسعلی دلواری هراس دارند.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: شهید رئیسعلی دلواری آزادی‌خواه و رهبر قیام جنوب با حکم جهاد علمای دینی بوشهر علیه نیروهای انگلیسی قیام کرد و پس از چندین بار غلبه بر نیروهای غاصب، در 12 شهریور سال 1294 به شهادت رسید و به ‌عنوان نماد ایستادگی و مبارزه با استعمار معرفی شد.

صفایی‌بوشهری با اشاره به سوگندنامه رئیسعلی دلواری در زمان حرکت خود بیان داشت: در سوگندنامه رئیسعلی آمده است: اگر انگلیسی‌ها بخواهند بوشهر را تصرف کنند و به خاک وطن من تجاوز کنند، در مقام مدافعه برآیم و تا آخرین قطره خون من بر زمین نریخته است، دست از جنگ و ستیز با آنان نکشم.

وی ابراز داشت: جهان استعمار هیچگاه دلوار و دلواری‌ها را فراموش نمی‌کند، چراکه دلوار و رئیسعلی دلواری به ‌عنوان نماد پایداری و اقتدار بر پهنه گیتی می‌درخشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران اسلامی به‌عنوان مقتدرترین کشور در منطقه قرار دارد، اذعان داشت: اگر جهان استعمار بخواهد کوچکترین تعرضی به کشور عزیز ایران و یا کشورهای اسلامی از جمله سوریه کند، تنها دلیرمردان استان بوشهر برای آنان کافی است و خلیج فارس گورستان تجاوزگران خواهد شد و استکبار با شکست سنگینی روبه‌رو می‌شود.

صفایی‌بوشهری در پایان یادآور شد: اکنون خون رئیسعلی دلواری به ثمر نشسته است و هزاران رئیسعلی در ایران با فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده دفاع از آب و خاک میهن اسلامی هستند.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول