اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو روز برگزار می‌شود

آغاز مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در یزد

مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت، 14و 15 شهریور ماه سال جاری به طور همزمان با سراسر کشور در یزد در حال برگزاری است.

آغاز مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دبیر کمیته اجرایی مسابقات ملی مهارت استان یزد، صبح امروز در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت، سوم خردادماه در سراسر کشور برگزار شد و مرحله استانی 14 و 15 شهریور ماه و مرحله کشوری پنجم تا هشتم آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

آرش پژمان ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت‌نام کنندگان این دوره از مسابقات مهارت بوده‌اند.

وی افزود: مرحله شهرستانی مسابقات مهارت با 671 نفر ثبت‌نام کننده به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان با سراسر کشور برگزار شد که از میان قبول شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام شد.

دبیر کمیته اجرایی مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان داشت: 151 نفر به مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت که چهاردهم و پانزدهم شهریورماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزاری می‌شود، راه یافته‌اند.

وی ادامه داد: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات مهارت در 27 رشته شامل آجرچینی، رباتیک، کابینت‌سازی، اتصالات چوبی، جواهرسازی، خیاطی، قنادی، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات - راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشیکاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی برگزار می‌شود.

پژمان تصریح کرد: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت به صورت پروژه‌های عملی حداقل چهار و حداکثر هشت ساعت خواهد بود که در نهایت از میان شرکت‌کنندگان، بهترین افراد انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت که پنجم تا هشتم آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

دبیر کمیته اجرایی مسابقات ملی مهارت بیان داشت: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

به گزارش فارس، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت، سالانه مسابقات ملی مهارت را در کشور برگزار و برگزیدگان آن را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک‌بار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.  

برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور  برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت در آلمان در سال 2013 که تیر ماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شد، تیم ملی مهارت آموختگان کشور توانستند، در این دوره از مسابقات مهارت با کسب رتبه دوم رشته‌های رباتیک و جواهرسازی و رتبه سوم رشته طراحی وب، هشت مدال افتخار در رشته‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD، الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک با دو رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل در رتبه بندی میانگین امتیازات تیمی مقام چهارم جهانی را کسب کنند.

انتهای پیام/2464/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول