اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد

برگزاری مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سمنان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت، 14 و 15 شهریور ماه سال جاری در استان سمنان برگزار می‏‌شود.

برگزاری مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان، ابراهیم محمودی بیان داشت: مسابقات مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‏‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت، سوم خرداد ماه در سراسر کشور برگزار شد و مرحله استانی آن، 14 و 15 شهریور ماه و مرحله کشوری، پنجم تا هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می‏‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: پنج هزار و 28 نفر به مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت که 14 و 15 شهریور ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‏‌شود، راه یافته‏‌اند که از این تعداد سه هزار و 472 نفر مرد و یک هزار و 556 نفر مرد هستند.

محمودی بیان داشت: این مرحله از مسابقات در استان سمنان با حضور 86 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی شامل 44 نفر زن و 42 نفر مرد در 23 رشته در هشت حوزه امتحانی و در شهرستان‏‌های سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار و مهدیشهر با قضاوت 37 داور استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌‏دیدگان آموزش فنی و حرفه‏‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‏‌های کار و دانش، فنی و حرفه‏‌ای و نظری، دانشجویان آموزش‌کده‏‌های فنی و حرفه‌‏ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت‏‌نام‏‌کنندگان این دوره از مسابقات مهارت بوده‌‏اند.

محمودی اظهار داشت: مرحله شهرستانی مسابقات مهارت در سطح کشور با 35 هزار و 789 نفر ثبت‏‌نام‌‏کننده که شامل 25 هزار و 204 نفر مرد و 10 هزار و 585 نفر زن بودند، به صورت آزمون کتبی و به طور هم‏زمان در کشور برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان اضافه کرد: در استان سمنان نیز 411 نفر شامل 208 نفر مرد و 203 نفر زن در 26 رشته در مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت پرداخته بودند و از میان قبول‏‌شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام شد.

وی خاطرنشان ساخت: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در 28 رشته در سطح کشور برگزار می‏‌شود و در استان سمنان با توجه به انتخاب رشته ثبت‏‌نام‏‌کنندگان و نیز نتایج نهایی مرحله شهرستانی در 23 رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: این رشته‏‌ها شامل آجرچینی، رباتیک (تیمی دو نفره)، کابینت‌‏سازی (چوبی)، جواهرسازی، خیاطی (فناوری مد)، قنادی (شیرینی‏‌پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، فناوری اطلاعات- مدیریت سیستم‏‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک، ساخت و تولید (تیمی سه نفره)، مکاترونیک (تیمی دو نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، جوشکاری، صاف‏کاری خودرو، لوله‏‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تأسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی است.

محمودی تصریح کرد: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت به صورت پروژه‏‌های عملی حداقل چهار و حداکثر هشت ساعت خواهد بود که در نهایت از میان شرکت‏‌کنندگان، یک نفر در هر رشته انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت که پنجم تا هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می‏‌شود، اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان بیان داشت: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم‏‌کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

شایان ذکر است؛ سازمان آموزش فنی و حرفه‏‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طورسالانه مسابقات ملی مهارت را در کشور برگزار کرده و برگزیدگان آن را جهت شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در یکی از کشورها برگزار می‏‌شود، اعزام می‏کند. 

گفتنی است؛ برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‏‌شود، اعزام خواهند شد.

همچنین در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت، آلمان 2013 که تیر ماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شد، تیم ملی مهارت‏‌آموختگان کشور توانستند، در این دوره از مسابقات مهارت با کسب رتبه دوم رشته‏‌های رباتیک و جواهرسازی و رتبه سوم رشته طراحی وب و همچنین هشت مدال افتخار در رشته‏‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD، الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم‏‌افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم‌‏های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک با دو رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل در رتبه‏‌بندی میانگین امتیازات تیمی مقام چهارم جهانی را کسب کنند.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول