اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در استان آذربایجان‌شرقی

مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

آغاز مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا سیابانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در استان آذربایجان‌شرقی گفت: مسابقات مهارت هرساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت، سوم خرداد ماه در سراسر کشور برگزار شد و مرحله استانی 14 و 15 شهریور ماه و مرحله کشوری پنجم تا هشتم آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت‌نام کنندگان این دوره از مسابقات مهارت بوده‌اند.

سیابانی اظهار کرد: مرحله شهرستانی به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار شد که از میان قبول شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیان داشت: 5 هزار و 28 نفر به مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت که چهاردهم و پانزدهم شهریورماه سال جاری  در سراسر کشور برگزاری می‌شود، راه یافته‌اند که از این تعداد 148 نفر در استان آذربایجان‌شرقی بوده که تعداد 117 نفر مرد و 31 نفر زن می‌باشند. این مسابقات در چهار مرکز شهرستان تبریز و مرکز بناب به عنوان مراکز معین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات مهارت در 28 رشته شامل: آجرچینی، رباتیک (تیمی 2 نفره)، کابینت سازی (چوبی)، اتصالات چوبی، جواهر سازی، خیاطی (فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز (تیمی 2 نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک، ساخت و تولید (تیمی 3 نفره)، مکاترونیک (تیمی 2 نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات- راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی‌کاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی برگزار می‌شود.

سیابانی تصریح کرد: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت به صورت پروژه‌های عملی؛ حداقل چهار و حداکثر هشت ساعت خواهد بود که در نهایت از میان شرکت کنندگان، یک نفر در هر رشته انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت که پنجم تا هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

وی گفت: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

بنا براین گزارش، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در کشور برگزار نموده و برگزیدگان آن را جهت شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.

برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت - آلمان 2013 که تیر ماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شد، تیم ملی مهارت آموختگان کشور توانستند در این دوره از مسابقات مهارت با کسب رتبه دوم رشته‌های رباتیک و جواهرسازی و رتبه سوم رشته طراحی وب و همچنین هشت مدالیون افتخار در رشته‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD، الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک با دو رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل در رتبه بندی میانگین امتیازات تیمی مقام چهارم جهانی را کسب نمایند.

خاطر نشان می‌شود امروز نیز در مراسم آغازین این مسابقات از برگزیدگان و کارشناسان اعزامی به مسابقات جهانی مهارت در کشور آلمان 2013 تقدیر به عمل آمد:

مسلم خواجویی با کسب مقام دوم جهانی و مدال نقره

امید پالوایه با کسب دیپلم افتخار مسابقات جهانی مهارت در رشته طراحی شبکه‌های کامپیوتری

فاطمه جاوید معین کارشناس مترجم رشته جواهرسازی

احسان زمانی کارشناس مترجم رشته طراحی وب

وحدت قلیزاده مربی رشته جواهرسازی

انتهای پیام/60002/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول