اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با حضور بیش از 5 هزار شرکت‌کننده

چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کشور آغاز شد

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گفت: چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت به طور همزمان در 31 استان کشور آغاز به کار کرد.

چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کشور آغاز شد

یدالله مهر علیزاده در حاشیه بازدید از برگزاری مسابقات ملی مهارت در فنی و حرفه‌ای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت هستیم، اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ‌کشف استعداد جوانان است و این فرصت سالم و مطلوبی برای رقابت جوانان و یادگیری است تا چالش اصلی کشور که نخبگان مهارت است را به دستگاه‌ها و صنعت متصل کند.

وی با اشاره به اینکه از 31 استان کشور همزمان ‌به رقابت می‌پردازند، افزود: پنج هزار و 32 نفر در کشور به طور همزمان به رقابت کننده مهارتی می‌پردازند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور تصریح کرد: شرکت‌کنندگان 28 رشته مرتبط با صنعت، کشاورزی و خدمات، از جمله تأسیسات الکترونیک، شبکه، مهندسی الکترونیک و فناوری و مواردی دیگر امروز و فردا باهم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از این افراد شرکت‌کننده از خود استان اصفهان هستند، افزود: از این تعداد شرکت‌کننده 121 نفر از استان اصفهان شرکت کرده‌اند.

مهر علیزاده تصریح کرد: 500 نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون عملی شرکت و این مسابقات تا فردا ادامه دارد که در نهایت 32 نفر و در هر رشته یک نفر برای سطح ملی انتخاب می‌شوند.

رئیس کمیته راهبری مسابقات ملی مهارت کشور ادامه داد: برخی از این آزمون‌ها عملی و کارگاهی و تقریباً هشت ساعت طول می‌کشد که البته این میزان بستگی به متقاضیان هر رشته دارد، اما نتایج فردا اعلام و گواهی برگزیده استانی برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات کشوری 31 استان با هم رقابت دارند، گفت: در نهایت 28 نفر برگزیده کشوری و سپس برنده مدال طلا می‌شوند

مهر علیزاده‌ گفت: سال آینده هم همین فرآیند ادامه دارد و از مسابقات منطقه‌ای آغاز و بعد استانی و سپس ملی برگزار و این افراد انتخاب و به مسابقات جهانی در کشور برزیل اعزام می‌شوند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور اضافه کرد: این تیم برگزیده مهارت‌ها سال گذشته رتبه چهارم جهانی را کسب کرد و این مسابقات به حدی اهمیت دارد که افراد شرکت‌کننده را در تراز مسابقات جهانی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: بیشتر‌ین شرکت‌کننده از استان تهران و  استان اصفهان در این مسابقان شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/63012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول