اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:

رقابت‌ 625 مهارت‌جو در مسابقات ملی مهارت استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در استان بوشهر با شرکت 625 نفر در 23 رشته مهارتی آغاز شد.

رقابت‌ 625 مهارت‌جو در مسابقات ملی مهارت استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین خمسه صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت همزمان با سراسر کشور در بوشهر آغاز شده است، افزود: مسابقات ملی مهارت هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی مسابقات مهارت 625 نفر در 23 رشته مهارتی برگزار شده است و شرکت‌کنندگان در دو روز به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: شرکت‌کنندگان در رشته‌هایی شامل ساخت و تولید تیمی، طراحی مهندسی مکانیک، تراش، فناوری اطلاعات راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت، جوشکاری، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، رشته کنترل صنعتی، آجرچینی، رباتیک، کابینت سازی چوبی، اتصالات (درب وپنجره) و جواهرسازی فناوری مد و اتومبیل، اطلاعات و طراحی گرافیک، آشپزی، نقاشی خودرو و طراحی فضای سبز باهم رقابت می‌کنند.

خمسه با بیان اینکه از این تعداد شرکت کننده در هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه‌ می‌یابد، اضافه کرد: از میان قبول شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام شد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر گفت: از این تعداد 30 نفر به مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت معرفی شدند و از این تعداد نیز یک نفر در هر رشته انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت که پنجم تا هشتم آبان ماه سال جاری برگزار می شود، معرفی می‌شوند.

خمسه بیان کرد: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، ایجاد فرصت و انگیزه مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها برای کسب مهارت، ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی، ایجادفرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی واهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع وصنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

وی ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور را از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت ذکر کرد.

وی یادآور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در کشور برگزار و برگزیدگان آن را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.

خمسه اضافه کرد: برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول