اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

چهره‌های ماندگار ظرفیتی برای توسعه قزوین هستند

استاندار قزوین گفت: مفاخر و چهره‌های ماندگار استان قزوین ظرفیت و بستر مناسبی برای توسعه و پیشرفت بیشتر این استان محسوب می‌شوند.

چهره‌های ماندگار ظرفیتی برای توسعه قزوین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر روند توسعه و پیشرفت استان قزوین در مرحله مناسب و بسیار خوبی قرار دارد.

عجم ادامه داد: باید از ظرفیت نخبگان و چهره‌های ملی این استان در راستای معرفی توانمندی‌ها و ارتقای سطح توسعه استان قزوین استفاده کرد و به آن شتاب بیشتری بدهیم.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی از محوری‌ترین ارکان توسعه در هر منطقه و کشوری است که استان قزوین با برخورداری از 51 مرکز آموزش عالی و 140 هزار دانشجو ظرفیت و زمینه مناسبی را در این زمینه فراهم می‌کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: از مفاخر استان قزوین انتظار می‌رود که با توجه به این ظرفیت و قابلیت علمی، زمینه ترکیب و بهره‌مندی از اندوخته‌ها و تجارب پشتیبان با نیازها و دغدغه‌های این استان به ویژه با هدف ارتقای جوانان و دانشجویان را فراهم کنند.

عجم با بیان اینکه قزوین در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد، تصریح کرد: بیشتر مفاخر و چهره‌های ماندگار قزوین از اعتبار ملی و بین‌المللی برخوردار هستند که انتظار می‌رود در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان بیشتر تلاش کنند.

این مسئول با ارائه گزارشی از پیشرفت و توسعه استان قزوین در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: کشاورزی از محورهای توسعه این استان است و استان قزوین از این نظر جزو استان‌های پیشرفته کشور محسوب می‌‌شود که در شاخص استفاده از نهاده‌های کشاورزی، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع خاک و آب از وضعیت قابل قبولی برخوردار است.

*برخورداری قزوین از 3450 واحد صنعتی

استاندار قزوین از توسعه صنعتی به عنوان یکی دیگر از محورهای چهارگانه توسعه استان یاد کرد و گفت: استان قزوین با برخورداری از سه هزار و 450 واحد صنعتی جزو سه استان صنعتی کشور است که توانسته است سهم استان را در اقتصاد ملی به چهار تا پنج درصد افزایش بدهد.

عجم از افزایش 12 برابری ورود گردشگران طی چهار سال گذشته به استان قزوین خبر داد و افزود: گردشگری از دیگر محورهای توسعه استان است که طی سال‌های گذشته اقدامات اساسی در راستای معرفی ظرفیت‌ها و مراکز مختلف گردشگری استان در سطوح ملی و بین‌المللی صورت گرفته است.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان بر پایش این همایش تصریح کرد: این همایش حاصل انسجام و یک کارگروهی و تیمی محسوب می‌شود که باید آن را تقویت کرد تا بتوانیم نقش قزوین را در توسعه کشور روز به روز بیشتر کنیم.

دومین همایش تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار استان قزوین با حضور شخصیت‌های ملی، فرهیختگان و استادان، مسئولان استانی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان قزوین برگزار شد.

در پایان این همایش از 19 چهره ماندگار و نخبه این استان در بخش‌های مختلف تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول