اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین خبر داد

اعزام 14 هزار قزوینی به عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین از اعزام 14 هزار قزوینی به عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد.

اعزام 14 هزار قزوینی به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا کلانتری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان به مناسبت هفته حج اظهار کرد: سال گذشته 14 هزار نفر از این استان به عتبات عالیات مشرف شدند و امسال نیز تاکنون پنج هزار نفر اعزام شده‌اند.

وی افزود: امسال نیز ثبت‌نام عتبات عالیات از 16 تا 22 شهریور ماه به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و هزینه آن 785 هزار تومان است.

کلانتری تعداد شرکت‌های زیارتی سطح استان را 24 مورد عنوان کرد و ادامه داد: این شرکت‌ها کار اعزام زائران به عتبات عالیات را بر عهده دارند و مردم باید برای ثبت‌نام به آن‌ها مراجعه کنند.

این مسئول اضافه کرد: سازمان حج و زیارت به صورت ماهانه، سیستمی و از طریق توزیع پرسشنامه میان مردم بر عملکرد این شرکت‌ها نظارت می‌کند.

کلانتری یادآور شد: سازمان حج و زیارت همه ساله به منظور ترویج فرهنگ حج در جامعه، ارائه گزارش فعالیت‌های کارگزاران به مردم و خدمات آنان به زائران، یکم تا هفتم ماه ذیقعده را به عنوان هفته حج گرامی می‌دارد.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه ائمه جماعات و مداحان استان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین، تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه حج در موزه چهلستون با حضور مسئولان ارشد استان و دیدار با امام جمعه و کمیته ائمه جمعه استان در شهر آبگرم از برنامه‌های 16 شهریور ماه، نخستین روز هفته حج با عنوان «حج و هم‌اندیشی» است.

کلانتری تقدیر از پیشکسوتان عرصه حج و بازدید از نمایشگاه حج در شهر الوند را از برنامه‌های روز دوم هفته با عنوان «حج، خودسازی و معنویت» برشمرد و خاطرنشان کرد: تقدیر از پیشکسوتان در روزهای سوم و چهارم هفته به ترتیب با عناوین «حج، ولایت و رهبری» و «حج، اتحاد اسلامی» به انجام می‌رسد.

وی گفت: روز پنجشنبه با عنوان «حج و بهداشت حجاج» به دیدار با نمایندگان مجلس و خانواده شهدا در مزار شهدای قزوین اختصاص یافته است و پیش از ظهر جمعه نیز همایشی با سخنرانی حجت‌الاسلام مظلومی قائم‌مقام بعثه مقام معظم رهبری برای کارگزاران، زائران و مدعوین در سالن ورزشی هلال احمر قزوین برگزار می‌شود.  

انتهای پیام/77011/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول