اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا:

تکریم مفاخر علمی و فرهنگی از برنامه‌های اجتماعی شهرضا باشد

شهردار شهرضا گفت: شهرضا به لحاظ اینکه از شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های علمی و فرهنگی برخوردار است، تکریم شایسته این سرمایه‌های معنوی باید در دستور کار قرار بگیرد.

تکریم مفاخر علمی و فرهنگی از برنامه‌های اجتماعی شهرضا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان احمدی با بیان این مطلب در همایش بزرگ داشت مقام معنوی استاد آشفته و پریش اظهار کرد: شهرستان شهرضا در زمینه زایش و پرورش نخبگان علمی، فرهنگی و هنری از جایگاه فاخری در سطح کشور برخوردار است و لازم است از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تکریم و معرفی شایسته این انسان‌های والامقام به جهانیان استفاده شود.

وی ادامه داد: تکریم از مقام معنوی پیشکسوتان و مفاخر حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین راهکارهای تقویت اعتماد به نفس عمومی در جامعه است و توجه به این اصل مهم باید مد نظر دست اندر کاران فرهنگی و اجتماعی باشد.

شهردار شهرضا با تشریح اهمیت معرفی پیشینه درخشان این دیار به نسل‌های کنونی گفت: نسل جوان امروز شهرضا باید آگاه باشد که این دیار با تمامی فراز و نشیب‌هایی که در طول تاریخ به خود دیده است همواره مهد زایش و پرورش انسان‌های بزرگ در علوم مختلف بوده و این به عنوان بزرگ‌ترین افتخار اهالی این شهرستان در ادوار مختلف به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درخشش مدیران کار آزموده و برجسته از اهالی شهرضا در سطوح عالی کشور حاکی از وجود ظرفیت‌های کم نظیر علمی در این شهرستان است، افزود: انتخاب سه وزیر کاردان و شایسته از نخبگان شهرضا در طول یک دهه گذشته و در سطح دولت‌های مختلف امر مهمی است که باید مد نظر همگان قرار بگیرد.

خان احمدی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌های مناسب در جهت تکریم مفاخر شهرضا در عرصه‌های مختلف گفت: برگزاری مراسم مختلف در راستای نکوداشت و گرامی داشت مقام معنوی انسان‌های بزرگ نباید به عنوان یک امر حاشیه‌ای و هزینه بر مطرح باشد، بلکه باید به عنوان یک راهبرد اساسی در جهت تحقق رشد و تعالی فرهنگی شهرستان اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استاد آشفته و پریش از محبوب‌ترین چهره‌های فرهنگی تاریخ شهرضا به شمار می‌روند، متذکر شد: شعر و ادب به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های افتخار آفرینی مردم شهرضا مطرح است و ظهور شاعران برجسته‌ای همچون حمید مصدق، ریحان، آشفته و پریش از بارزترین مصادیق این حقیقت بزرگ است.

شهردار شهرضا تربیت شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی را از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهرستان برشمرد و اذعان داشت: تربیت بزرگانی همچون شهید مدرس، آقا محمدرضا قمشه ای در عرصه سیاست و فلسفه و ده‌ها مدیر لایق در عرصه‌های دانشگاهی و پژوهشی به عنوان برگ زرینی بر تاریخ این دیار خود نمایی می‌کند.

وی حضور چشم گیر جوانان شهرضا در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس را از مهم‌ترین مصادیق فرهنگ والای مردم این دیار ذکر کرد و بیان داشت: سرداران شهید همت، کشوری، حیدر پور، طباطبایی، قانع، صفوی،750 شهید والامقام، هزاران آزاده و جانباز و ایثارگر به عنوان مهم‌ترین افتخارات شهرضا در طول آن دوران طلایی به شمار می‌روند.

خان احمدی با قدردانی از تعامل و همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی در جهت برگزاری شکوهمند همایش بزرگ داشت استاد آشفته و پریش گفت: بنده بر اساس وظیفه از خانواده این اساتید والامقام به لحاظ همکاری با مجموعه شهرداری شورای اسلامی شهر شهرضا در راستای برگزاری این برنامه فرهنگی تقدیر می‌کنم.

به گزارش فارس، همایش بزرگداشت مقام معنوی استاد آشفته و پریش به مناسبت دومین سال ارتحال این استادان حوزه فرهنگ و ادب با محوریت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در محل باغ بانوان شهرضا و با حضور چشمگیر عموم مردم و مسئولین برگزار شد و در این مراسم جمعی از شاعران و ادیبان استان اصفهان در باب شخصیت و منش این دو شخصیت برجسته به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام/63011/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول