اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی هدف آمریکا از ایجاد حوادث مصر است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی مهمترین هدف آمریکا از به راه‌اندازی حوادث خونبار اخیر در کشور مصر است.

جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی هدف آمریکا از ایجاد حوادث مصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: تلاش برای معنویت به دست آمده در ماه مبارک رمضان امری ضروری است چراکه در غیر این صورت ظلمت بر دل‌ها حاکم می‎شود.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، افزود: خداوند در این سوره مبارکه نکات و مسائل مهمی را بیان کرده و مسلمانان باید به تفسیر این سوره توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نکونام با اشاره به نفوذ جریان انحرافی وهابیت در دین اسلام، تصریح کرد: این جریان انحرافی با نفوذ در جهان اسلام بسیاری از مقدسات ما شیعیان را مورد هدف خود قرار داده و باید به شدت مراقب برنامه‌های شوم این جریان باشیم.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت وحدت و انسجام جهان اسلام تاکید کرد و گفت: حوادث اخیر کشور مصر نشان می‎دهد که آمریکا در ایجاد تفرقه و دودستگی در مسلمانان این کشور موفق عمل کرده و ما باید از این جریانات درس بگیریم.

نکونام، جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی را مهمترین هدف آمریکا از به راه‌اندازی این جریانات خونبار دانست و افزود: این در حالی است که آمریکا حتی با این اقدامات نیز نمی‎تواند جلوی روند روبه رشد گسترش بیداری اسلامی در جهان را بگیرد.

وی بر ضرورت ارتقای بصیرت و بینش مسلمانان تاکید کرد و گفت: ما در ایران اسلامی باید از چنین حوادثی عبرت بگیریم و در تقویت وحدت و همدلی خود بکوشیم.

نکونام در ادامه با گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: 30 مرداد ماه که مصادف است با سالروز حمله رضا شاه به مسجد گوهرشاد و آتش زدن مسجد‌الاقصی با عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش استانی گرامیداشت روز مسجد خبر داد و گفت: این برنامه چهارشنبه صبح در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‎شود.

نکونام همچنین با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن، خاطرنشان کرد: این آزادگان انسان‌های گمنامی هستند که باید قدر آن‌ها بیشتر از این دانسته شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه استقبال مردم استان از طرح یک ماهه تقویت مبانی دینی بسیار گسترده است، اظهار کرد: این طرح که از 23 مرداد آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد با استقبال بسیار گسترده مردم استان روبرو شده است.

نکونام خاطرنشان کرد: این طرح که با محوریت سبک زندگی دینی برگزار می‎شود می‎خواهد به ما کمک کند تا در مسیر اسلام به درستی قرار گیریم و از آن منحرف نشویم.

انتهای پیام/68004/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول