اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خواستار شد

تسهیل در روند صادرات خرمای تولیدی کشاورزان در کمرگات استان بوشهر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خواستار تسهیل در روند صادرات خرمای تولیدی کشاورزان در کمرگات استان بوشهر‌ شد.

تسهیل در روند صادرات خرمای تولیدی کشاورزان در کمرگات استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ماشاءالله احمدی ظهر امروز در نشست بررسی قیمت خرید تضمینی خرما در آبپخش اظهار داشت: خرما یکی از عمده‌ترین تولیدات کشاورزی استان بوشهر است و شهرستان دشتستان جایگاه ویژه‌ای در این عرصه دارد.

وی افزود: تلاش برای جلب رضایت کشاورزان و بهبود وضعیت این قشر اولویت مهمی است که جهاد کشاورزی برای تحقق آن در تلاش است و در ماموریت‌های مختلف خود برای تحقق این هدف تلاش می‌کنیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی همیشه در کنار کشاورزان حضور داردند و برای حفظ منافع ایشان تلاش می‌کنند.

احمدی بیان داشت: در بحث قیمت خرید خرما که از دغدغه‌های کشاورزان است پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت کشاورزان خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ما با قیمت 1200 تا 1500 تومان برای خرید خرما موافق هستیم، ولی برای تحقق این امر اعضای صنف کشاورزی باید تشکیل جلسه دهند و خرمای تولیدی خود را نفروشند.

این مسئول اذعان داشت: یکی از مشکلات اساسی که در صنف کشاورزی شاهد آن هستیم، عدم اتحاد اعضای این صنف است و امیدواریم در آینده با همدلی و وحدت بیشتری عمل کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: برخی از صنایع فعال در بحث خرما از تسهیلات استان بوشهر استفاده می‌کنند، ولی خرمای خود را از یکی از استان‌های مجاور تهیه می‌کنند که این مساله برای نخلداران استان بوشهر مشکل‌آفرین شده است.

احمدی ابراز داشت: با افرادی که به بازار خرمای استان بوشهر لطمه می‌زنند به شدت برخورد می‌کنیم و  برای کوتاه کردن دست واسطه‌هایی که از استان‌های مجاور خرما را وارد استان می‌کنند، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: قیمت کالاها و محصولات کشاورزی را باید کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مشخص کند و از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ارائه تسهیلات به صنایع بسته‌بندی که در سال گذشته خرمای تولیدی کشاورزان استان را خریداری کرده‌اند، از مسائلی است که در سال جاری به آن توجه داشته‌ایم و در این زمینه با دفتر وزیر جهاد کشاورزی مکاتباتی داشته‌ایم.

احمدی ابراز داشت: باید گمرک استان را در بحث صادرات خرمای تولیدی کشاورزان فعال کنیم و با برنامه‌ریزی مسئولان مرتبط و پیگیری نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی مجوز تسهیل در صادرات خرمای تولیدی کشاورزان از طریق گمرکات صادر شود.

انتهای پیام/2452/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول