اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خبر داد

اجرای طرح غربالگری سلامت خانواده مددجویان امداد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امسال طرح غربالگری نیازهای سلامت خانواده را در مورد مددجویان خود اجرا می‌کند.

اجرای طرح غربالگری سلامت خانواده مددجویان امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌ محمد ذوالفقاری دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات مددجویان زیر پوشش امداد مسائل مربوط به بیماری و سلامت است چنانکه هم‌اکنون مواردی از ابتلای به سرطان، تالاسمی، صرع، بیماری‌های قلبی و ... وجود دارد که با غربالگری می‌شود داده‌های آن را مشخص و برای ارائه خدمات برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: طرح غربالگری با کمک دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان خانواده کمیته امداد در تمام کشور امسال اجرا می‌شود.

4 میلیون نفر در کشور زیرپوشش امداد هستند

ذوالفقاری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی نزدیک به یک‌میلیون و 700 هزار خانوار را در کشور زیر پوشش دارد که معادل 4 میلیون نفر بوده و 1.5 میلیون نفر آن سالمندان هستند.

معاون کمیته امداد اضافه کرد: عمده‌ترین نیاز سالمندان زیر پوشش کمیته امداد، حمایت در معیشت و سرمایه‌گذاری در بحث بهداشت و درمان خانواده آنان است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: گروه دیگری از مددجویان که فراوانی بسیاری دارند یک‌میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار هستند.

وی بیان کرد: در این گروه خانواده‌هایی که به دلیل فوت سرپرست یا طلاق و متارکه زیر پوشش هستند، خانواده‌هایی که به دلیل زندانی بودن همسر سرپرست موقت محسوب می‌شوند و خانواده‌های خودسرپرست که دختران با سن بالای مجرد مانده هستند که سرپرست آنان فوت کرده، خدمات دریافت می‌کنند.

500 هزار دانش‌آموز زیر چتر حمایتی امداد قرار دارند

این مسئول در ادامه ابراز داشت: گروه سوم زیر پوشش امداد، فرزندان خانواده‌ها هستند که 500 هزار دانش‌آموز و 100 هزار دانشجو را شامل می‌شوند و 260 هزار نفر از این دانش‌آموزان ایتام بوده و 700 هزار حامی مسئولیت این ایتام را بر عهده دارند.

ذوالفقاری گفت: سال گذشته حامیان 210 میلیارد تومان به ایتام زیر پوشش خود کمک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امداد وارد فضای خانواده‌محوری شده و بر اساس آن سعی بر این است که به جای برخورد موردی با مشکلات خانواده، مجموعه مشکل یک خانوار رصد و راه حل کلی ارائه شود.

به گفته وی، امداد در راستای ایجاد ارزش افزوده در خانواده‌ها، طرح مددکار خانواده را اجرا کرد که در آن مددکار نقش مشاور سرپرست خانواده را برای کمک به حل مشکل بر عهده دارد.

معاون حمایت و سلامت امداد در ادامه افزود: هر خانواده زیر پوشش امداد یک مددکار ویژه خود را دارد که با شناخت توانمندی و نیازهای خانواده میزان سرمایه‌گذاری لازم در آن خانواده، اولویت‌بندی نیاز و بسته‌های خدمتی امداد را مشخص می‌کند.

حمایت امداد از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار

ذوالفقاری سپس اذعان داشت: در طرح توانمندسازی خانواده با استفاده از توان خود مددجو، اطرافیان مددجو و یا توان جامعه در حل مشکل فرد اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: توانمندسازی شامل چند محور است که از آن جمله در توانمندسازی اجتماعی تسهیل در ازدواج و حمایت از ازدواج پیگیری می‌شود.

به گفته وی، در بحث ازدواج، به غیر از دختران در شرایط ازدواج، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز حمایت می‌شود.

معاون این نهاد حمایتی تصریح کرد: کمیته امداد همان کمک‌هایی را که به دختران در شرایط ازدواج می‌دهد برای زنان سرپرست خانوار نیز انجام می‌دهد به این صورت که اگر ازدواج کنند و فرزند داشته باشند مستمری فرزند آنان قطع نشده و در زمینه بیمه درمانی و وام اشتغال به آنان یاری می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: مشاوران امداد سعی می‌کنند در رخ دادن یک ازدواج پایدار به این زنان کمک کنند تا بخش بسیاری از آنان که زیر 40 سال هستند توانمند شوند.

وی در پایان تصریح کرد: کمیته امداد همچنین طرح آتیه را در توسعه بیمه‌های اجتماعی مد نظر داشته، شاغلان طرح خودکفایی و زنان سرپرست خانوار را زیر پوشش قرار داده و در همین زمینه امسال 272 نفر مستمری‌بگیر بیمه تامین اجتماعی شدند.

انتهای پیام/2448/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول