اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

آغاز طرح ویژه غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در آذربایجان غربی

مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آذربایجان غربی از آغاز طرح ویژه غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال از ماه آینده در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.

آغاز طرح ویژه غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در آذربایجان غربی

لادن امامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی کودکان سه تا شش سال از شهریور ماه در ارومیه آغاز می‌شود.

وی از وجود پایگاه‌های ثابت سنجش بینایی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در تمام طول سال پایگاه‌های دائمی غربالگری سنجش بینایی بهزیستی فعال هستند که با توجه به ضرورت تشخیص مشکلات بینایی در صورت وجود و انجام مداخلات به هنگام، علاوه بر پایگاه‌های ثابت، پایگاه‌های سیار نیز در مقاطع خاصی از سال فعال می‌شوند.

امامیان تصریح کرد: تیم‌های سیار با تجهیزات کامل کامپیوتری سطح بینایی کودکان جامعه هدف را مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی با اعلام اینکه اجرای این طرح در برخی شهرستان‌ها نظیر سلماس، مهاباد و میاندوآب آغاز شده، افزود: اجرای این طرح در ارومیه و برخی شهرستان‌های دیگر استان نیز از شهریور ماه آغاز شده و تا اواخر سال ‌جاری ادامه می‌یابد.

امامیان خاطرنشان کرد: بخشی از این برنامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از طریق هماهنگی با مراکز بهداشتی برای حضور تیم های سیار در آن مراکز انجام می‌شود و بخش دیگر برنامه نیز با همکاری آموزش و پرورش به هنگام مراجعه کودکان برای ثبت نام در مدارس صورت می‌گیرد.

مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آذربایجان غربی از غربالگری بینایی 108 هزار و 826 کودک سه تا شش سال در سال گذشته توسط مراکز بهزیستی در استان خبر داد و افزود: در نتیجه اجرای این طرح 8 هزار کودک که مشکل بینایی داشتند به مراکز درمانی مربوط ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: 826 کودک دارای ضعف بینایی بودند که عینک دریافت کردند و 35 کودک نیز برای انجام اعمال جراحی چشمی به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

امامیان بر لزوم اقدام به موقع خانواده‌ها برای تشخیص به هنگام اختلالات بینایی تأکید کرد و افزود: با انجام یک سری اقدامات ساده در سنین کودکی، می‌توان از بروز معلولیت‌های مختلف در بزرگسالی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول