اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 ماه سال‌جاری صورت گرفت

صادرات 151 میلیون دلار کالا از بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی

سرپرست سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: در 5 ماه سال‌جاری کالاهایی به ارزش 151 میلیون و 620 هزار و 41 دلار از بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی صادر شد.

صادرات 151 میلیون دلار کالا از بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی

محمد‌رضا لکزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای مرزنشینان و تثبیت جمعیت مرزنشینان از نقش‌های اصلی بازارچه‌های مرزی است.

وی با بیان این‌که وجود بازارچه‌های مرزی سبب کنترل و جلوگیری از قاچاق کالا می‌شود، تصریح کرد: افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد امنیت در 2 طرف مرز از دیگر دلایل وجود بازارچه‌های مرزی است.

صادرات کالا از بازارچه مرزی میل 73 به ارزش 34 میلیون دلار

سرپرست سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی اظهار داشت: ارزش کالاهای صادر شده در پنج ‌ماه سال‌جاری به کشور افغانستان از بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی 151 میلیون و 620 هزار و 41 دلار بوده است.

لکزایی به ارزش ریالی کالاهای صادراتی از بازارچه مرزی یزدان اشاره کرد و گفت: ارزش این کالاها 11 میلیون و 61 هزار و 411 دلار بوده است.

وی عنوان کرد: ارزش کالاهای صادر شده به افغانستان در بازارچه مرزی میل 73 به میزان 34 میلیون و 406 هزار و 263 دلار بوده است.

بیشترین صادرات کالا به افغانستان از بازارچه مرزی دوکوهانه

سرپرست سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین ارزش کالاهای صادر شده از بازارچه مرزی دوکوهانه از آغاز سال‌جاری تا پایان مردادماه امسال یک‌میلیون و 155 هزار و 255 دلار بوده است.

لکزایی با بیان این‌که بیشترین حجم کالاهای صادراتی در خراسان جنوبی از بازارچه میل 78 انجام شده است، متذکر شد: از آغاز سال‌جاری تا پایان مردادماه امسال، 269 هزار و 147 تن کالا به کشور افغانستان صادر شده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی این میزان کالا 104 میلیون و 997 هزار و 112 دلار بوده است.

رشد 4 درصدی ارزش کالاهای صادر شده از بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی

سرپرست سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: میزان ارزش ریالی کالاهای صادر شده امسال در بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

لکزایی با اشاره به کالاهایی که بیشترین حجم صادرات را در بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: انواع مواد غذایی و مصالح ساختمانی بیشترین حجم صادرات را در این بازارچه‌ها به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: تمامی کالاهای صادراتی که وارد بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی شده‌اند مجوز ورود به خاک افغانستان را اخذ کرده‌اند.

بازارچه میل 78 فعال‌ترین بازارچه مرزی خراسان جنوبی

سرپرست سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی با بیان این‌که بازارچه میل 78 در خراسان جنوبی یکی از فعال‌ترین بازارچه‌های استان است، یادآور شد: این بازارچه به دلیل مجاورت با گمرک رسمی ماهیرود و نزدیکی به مرکز استان فراه افغانستان از فعال‌ترین بازارچه‌ها شناخته شده است.

لکزایی خاطر نشان کرد: وجود امکانات ترخیص کالا، حضور نیروهای گمرک و جاده دسترسی مناسب در آن سوی مرز از دیگر دلایل برتری این بازارچه است.

انتهای پیام/69021/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول