اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد

ایجاد بازارچه‌های مرزی برای جذب سرمایه به ارومیه

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بعد از ایجاد بازارچه‌های مرزی و مناسب، برای مردم اشتغال ایجاد شده و جذب توریست و سرمایه به ارومیه صورت می‌گیرد.

ایجاد بازارچه‌های مرزی برای جذب سرمایه به ارومیه

هادی بهادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برنامه‌هایی که در نظر دارم به مرور در شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح می‌کنم، این برنامه‌ها در سه محور طراحی شده که این محورها، مسائل عمرانی و شهرسازی، مسائل فرهنگی و اجتماعی و امور اقتصادی را شامل می‌شود.

بهادری با اشاره به مسائل اقتصادی، تصریح کرد: در زمینه مسائل اقتصادی موضوع‌های قابل بحث زیادی وجود دارد که به چند موضوع می‌پردازم، یکی از معضل‌های ارومیه آفت بیکاری است، که شهر ما از نظر اشتغال در وضعیت مناسبی نیست، زیرا صنایع آن ضعیف بوده و بخش عمده‌ای از صنایع به کشاورزی وابسته است.

وی با بیان اینکه براساس استعلامی که داشته‌ایم بیشترین درخواستی که در سال 91 صورت گرفته است، بحث درخواست دکه در حدود 9 هزار مورد است، ادامه داد: این مسئله عمق مشکل بیکاری مردم را نشان می‌دهد که شهرداری در قبال این موضوع اعلام کرده است که ظرفیت 9 هزار دکه را ندارد و شورای شهر نیز اعلام کرده است، بستر برای بررسی این موضوع‌ها فراهم نیست.

بهادری به راهکار مورد نظر در این زمینه، اشاره و خاطرنشان کرد: راهکاری که در این زمینه وجود دارد، این است که بازارچه‌هایی در ارومیه راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی موقعیت استراتژیکی دارد، با چهار کشور هم مرز است و در این میان ارومیه نیز با عراق و ترکیه فاصله 50 تا 60 کیلومتری دارد، اظهار داشت: ارومیه استعداد خوبی برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی دارد، ولی تاکنون چنین بازارچه‌های وسیعی ایجاد نشده است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر ارومیه، ادامه داد: با ایجاد بازارچه‌های مناسب برای مردم اشتغال ایجاد شده و جذب توریست و سرمایه به ارومیه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد یک موضوع مهم، تامین مالی است که این موضوع خود سر منشاء سایر مسائل است، اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه ایده‌هایی داریم، که چگونه می‌توانیم برای ارومیه بودجه جذب کرده و به کارآفرینی دست بزنیم و با صنعت ارتباط خود را زیاد کنیم.

بهادری گفت: از مردم ارومیه که زحمت کشیدند و با حضور گسترده خود حماسه خلق کردند و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفتند و در راستای تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداشتند، تشکر می‌کنم.

وی به سایر اعضای منتخب شورای شهر به خاطر موفقیت در جلب اعتماد مردم، تبریک گفت و اظهار داشت: ما باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، در این زمینه در خدمت همه بوده و از پیشنهادهای همه استفاده کنیم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول