اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی خبر داد؛

کاهش چشمگیر صادرات بازارچه دوکوهانه نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی از کاهش چشمگیر صادرات بازارچه دوکوهانه نهبندان در یک سال اخیر خبر داد.

کاهش چشمگیر صادرات بازارچه دوکوهانه نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا لکزایی صبح امروز در بازدید از بازارچه‌های مرزی استان با اشاره به عملکرد صادرات و واردات از بازارچه مرزی دوکوهانه در دو سال گذشته اظهار داشت: صادرات کالا در سال گذشته از این بازارچه 92 هزار و 892 دلار بود در حالی که این رقم در سال 88 بالغ بر 4 میلیون و 451 هزار و 685 دلار بوده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته معاملات از محل ماده 210 تنها 888 هزار دلار بود در حالی که این آمار در سال 88 بالغ بر 5 میلیون و 28 هزار و 343 دلار بوده است.
رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: در مجموع صادرات دوکوهانه نهبندان در سال 89 معادل 980 هزار و 892 دلار و در سال 88 بالغ بر 9 میلیون و 480 هزار دلار بوده است که حکایت از کاهش چشمگیر صادرات دارد.
لکزایی تصریح کرد: میزان واردات این بازارچه نیز در سال 89 بالغ بر 244 هزار و 734 دلار و در سال 88 معادل 336 هزار و 200 دلار بوده است.
وی با بیان اینکه بازارچه مرزی دوکوهانه در فاصله 55 کیلومتری مرکز دهستان بندان و در فاصله 92 کیلومتری شهرستان نهبندان و در فاصله 292 کیلومتری مرکز استان واقع شده است، تصریح کرد: فاصله این بازارچه تا مرکز استان فراه افغانستان 330 کیلومتر و استان کابل 300 کیلومتر است.
رئیس سازمان بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی به امکانات موجود در بازارچه مرزی دوکوهانه اشاره کرد و گفت: این بازارچه از امکانات و زیر ساخت‌های خوبی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به پنج باب انبار 500 تنی کالا برای دپو کالاهای صادراتی و وارداتی، 30 باب غرفه تجاری، 360 متر مربع ساختمان اداری، مهمانسرا، جایگاه عرضه مواد سوختی نام برد.
لکزایی از استقرار امکانات استفاده از خدمات ارتباطی تلفن همراه، آب آشامیدنی سالم، امکانات استفاده از برق، تأسیسات کامل پست قرنطینه دامی، فضای سبز و پارکینگ خودرو در بازارچه دوکوهانه نهبندان خبر داد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول