اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماهه امسال صورت گرفت

افزایش ترانزیت خارجی از گمرکات و بازارچه‎های مرزی سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: در چهار ماهه امسال ترانزیت خارجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان 26 درصد در وزن رشد داشته است.

افزایش ترانزیت خارجی از گمرکات و بازارچه‎های مرزی سیستان و بلوچستان

علیرضا صدری‎خواه امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در چهارماهه امسال ترانزیت خارجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان، 243 هزار و 636 تن، به ارزش یک میلیارد و 99 میلیون و 880 هزار و 359 دلار بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان بیان کرد: این میزان ترانزیت نسبت به مدت مشابه در سال قبل، با افزایش 26 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش 74 درصد رشد داشته است.

این مسئول ادامه داد: عمده اقلام ترانزیت شده، پارچه، برنج، لوازم مستعمل خودرو و تایر بوده است. در چهار ماهه امسال، 2 هزار و 444 فقره اظهارنامه  به وزن 385 هزار و 945 تن و به ارزش 112 میلیون و 126 هزار و 987 دلار  از گمرکات و بازارچه‌های مرزی صادرات انجام شده است.

وی عمده اقلام صادراتی را که به مقصد کشورهای افغانستان، پاکستان و مالزی بوده را سیمان، قیر، محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی عنوان کرد.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان اذعان داشت: صادرات کالا در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، از لحاظ وزن 15 درصد و از نظر ارزش 27 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول در زمینه میزان واردات در چهار ماهه امسال خاطرنشان کرد: طی هزار و 32 فقره اظهارنامه به وزن 94 هزار و 559 تن و ارزش 145 میلیون 122 هزار و 981 دلار واردات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی گفت: عمده کالاهای وارداتی برنج خوراکی، دام و لوازم یدکی خودرو بوده است. این اقلام از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و امارات وارد شده است.

صدری خواه از کاهش 57 درصدی در وزن کالاهای وارد شده و کاهش 59 درصدی در ارزش این کالاها در مدت فوق خبر داد.

انتهای پیام/75004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول