اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هواشناسی آمل خبر داد

بهبود شاخص‌های خشکسالی در مردادماه / وضعیت بارش‌ها مناسب شد

رئیس اداره هواشناسی و تحقیقات کشاورزی آمل از بهبود شاخص‌های مربوط به خشکسالی مردادماه در این شهرستان خبرداد و گفت: وضعیت بارش‌ها در مردادماه مناسب شد.

بهبود شاخص‌های خشکسالی در مردادماه / وضعیت بارش‌ها مناسب شد

ایمان نبی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه بارش باران در مردادماه امسال 45 میلی‌متر گزارش شده است، تصریح کرد: این میزان در دوره آماری یکساله به طور متوسط 17 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: پایش خشکسالی براساس شاخص بارش استاندارد در مرداد با وضعیت فوق‌العاده مرطوب بهبود یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه بارش باران در مرداد سال گذشته 7.5میلی‌متر گزارش شده است، اظهار داشت: میانگین دمای مرداد امسال نسبت به سال گذشته سه درجه کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه میانگین دمای مرداد امسال از 28درجه سال گذشته به 25 درجه در سال‌جاری کاهش یافته است، تصریح کرد: میانگین رطوبت نسبی هوا از 74 درصد به 79 درصد در سال‌جاری افزایش یافته است.

نبی‌پور با اشاره به اینکه مجموع ساعات آفتابی در مرداد 92 کاهش چشمگیر داشته است، گفت: تعداد روزهای آفتابی در مرداد پارسال 277 روز بوده است که این میزان در سال‌جاری به 124 روز کاهش یافته است.

وی همچنین از بهبود شاخص‌های بارش زراعی در مردادماه خبرداد و یادآور شد: میزان بارش‌های زراعی از 660 میلی‌لیتر به 696 میلی‌لیتر رسیده است که با افزایش 5/5 درصدی مواجه بوده است.

انتهای‌پیام/86011/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول