اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

خطر قومیت‌گرایی در کمین مدیریت شهری دهدشت

گرفتاری‌ مدیریت شهری در کشاکش اختلافات قومی و قبیله‌ای از آسیب‌های در کمین پارلمان شهری دهدشت است و نگرانی از نبود فرهنگ کار جمعی و یا برتری منافع قومی بر منافع عموم بر منطق تصمیم‌گیری این شورا هشدارهایی را گوشزد می‌کند.

خطر قومیت‌گرایی در کمین مدیریت شهری دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه پس از انتخاب اعضای شورای شهر مردم دهدشت منتظر خدمت صادقانه و عمل به وعده‌های انتخاباتی اعضای شورای دوره چهارم هستند.

با توجه به نقش مؤثر شورای شهر در جلب اعتماد عمومی و تأمین خواسته‌های آنان، شورای شهر باید بسترها را برای رشد شهر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و حتی زمینه سالم سیاسی فراهم نمایند.

از روزهای آغازین مشخص شدن ترکیب شورای شهر دهدشت افکار عمومی و گمانه‌زنی‌ها معطوف به انتخاب مدیریت شهری بوده و گزینه‌های مختلفی برای احراز پست شهردار شهر در نظر گرفته شده است.

مردم دهدشت نتیجه رأی خود را در انتخاب شورای منتخب و به دنبال آن شهردار شهرشان به طور ملموس درک خواهند کرد و اعضای شورای شهر باید این مهم را مد نظر قرار دهند که با انتخاب شایسته و به دور از سیاسی‌کاری و قومیت‌گرایی و با عدم در نظر گرفتن منافع شخصی بر رأی پاک مردم شریف دهدشت احترام قایل شوند تا با انتخاب شهردار متخصص، توانمند و پرتلاش و دارای تفکری سازنده امیدی تازه در روح اجتماع و زندگی اجتماعی مردم دمیده شود و در نتیجه این امید آرامش و ثبات پدید آید و به دنبال آن توسعه و پیشرفت حاصل شود.

اعضای شورای شهر لازم است با نگاهی به شاخص‌های قرآنی در انتخاب افراد شایسته و واگذاری امور اجتماعی و اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه شوراها و شهرداری ملاک‌های کاردانی، صلاحیت دینی و انقلابی، امانتداری، تدین و توانایی اجرایی، شجاع بودن و اهل عمل بودن نه فقط حرف زدن را مد نظر قرار داده و مدیریت شهری را در اختیار شخصی توانمند و قوی در همه حوزه‌ها و ابعاد زندگی قرار دهند.

توجه ویژه به مشکلات و معضلات شهری دهدشت از جمله نبود پارکینگ مناسب با گذشت 50 سال از عمر شهری، نبود فضای سبز، چهره بی‌روح و خسته شهر، بدهی‌های کلان شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی، تهدیداتی که با با وجود این مشکلات متوجه جوانان بیکار شهر است.

با توجه به اینکه مدیریت اجرایی شهرها کاملاً تحت تأثیر خواست‌ها و جهت‌گیری‌های شورای شهر است و شورای شهر به عنوان پارلمان شهری به دلیل استقلال در انتخاب مدیریت اجرایی شهری و سیطره بر عرصه مدیریتی تعیین‌کننده خط‌مشی و شیوه‌های مدیریتی است می‌توان آفت حاکم بر مدیریت شهر را با نگاه تخصصی و منش اخلاقی فارغ از قومیت‌گرایی و مسائل شخصی رفع کرد.

گرفتاری‌ مدیریت شهری در کشاکش اختلافات قومی و قبیله‌ای از آسیب‌های در کمین پارلمان شهری دهدشت است و نگرانی از نبود فرهنگ کار جمعی و یا برتری منافع قومی بر منافع عموم بر منطق تصمیم‌گیری این شورا هشدارهایی را گوشزد می‌کند.

هر چند تنش‌های به وجود آمده بین اعضای شورای شهر در انتخاب هیئت‌ رئیسه و در نخستین جلسه شورای شهر آب پاکی بر دل همه کسانی که منتظر ایده‌ها و افکار افراد متخصص و کاردان در اصلاح ساختارهای شهری و بهبود شرایط  شهر به انزوا رفته دهدشت بودند، ریخت و این اقدام آنان نشان داد که هیچ امیدی به پیشرفت، توسعه و نجات شهر نیست، اما انتظار مردم از پارلمان شهری این است که در بستر مدیریت شهری گام‌های مؤثری برداشته و موجبات رضایت شهروندان را فراهم سازند.

واقعیت تلخ قومیت‌گرایی و لطمه‌های بی‌شماری که همواره به شهر دهدشت وارد شده چه در انتخاب برخی نمایندگان دوره‌های مختلف پارلمان ملی و چه در انتخاب پارلمان محلی باعث پس‌روی این شهر متمدن و با سابقه کهن در تاریخ ایران شده است.

انتهای پیام/82016/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول