اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل:

شوراهای جدید شهرداران را تعیین تکلیف کنند

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل گفت:‌ شوراهای جدید در اولین فرصت اقدام به تعیین تکلیف شهردار اعم از ابقا یا صدور حکم سرپرستی برای شهردار جدید کنند.

شوراهای جدید شهرداران را تعیین تکلیف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدالله علی‌اکبری مجد عصر امروز در جلسه آغاز فعالیت دور چهارم شوراهای شهر و روستا در اردبیل، اظهار داشت: فعالیت چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از امروز 12 شهریور به طور رسمی آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به شأن و جایگاه شوراهای اسلامی و اهمیت پایبندی اعضای شوراها به موازین اعتقادی، اخلاقی و قانونی در اولین روز از فعالیت رسمی مراسم تحلیف (سوگندنامه) برگزار و اعضا ذیل سوگندنامه را امضا می‌کنند.

علی‌اکبری مجد خاطرنشان کرد: پس از مراسم تحلیف اعضای شورا از بین خود هیئت رئیسه شورا را که شامل رئیس، نایب رئیس و حداقل یک منشی است، دست کم برای مدت یک سال انتخاب می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: با آغاز رسمی دوره جدید، اعضای شوراهای اسلامی شهرها موظفند بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار و یا سرپرستی واجد شرایط برای شهرداری اقدام کنند.

علی‌اکبری‌مجد بیان کرد: چنانچه شورای اسلامی شهری تصمیم به ابقای شهردار فعلی داشته باشد باید موضوع انتخاب شهردار را تصویب و برای طی مراحل قانونی به مرجع ذیصلاح ارسال کنند که در این صورت شهردار فعلی تا صدور حکم شهردار جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اگر شورای اسلامی شهری با ادامه فعالیت شهردار فعلی موافق نباشد، موظف است تا زمان صدور حکم انتصاب شهردار جدید، خاتمه خدمت شهردار فعلی را اعلام و از بین مستخدمین رسمی همان شهرداری و با تصویب و ابلاغ خود، سرپرستی برای شهرداری تعیین کند.

علی‌اکبری مجد ادامه داد: شهرداران مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت با پیشنهاد شورای اسلامی شهر، حکم وزیر کشور و شهرداران دیگر شهرها با پیشنهاد شورا و حکم استاندار منصوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین استاندار اردبیل به مناسبت آغاز به کار دور جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا پیامی صادر کرد.

اکبر نیکزاد در پیامی به مناسبت آغاز فعالیت چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از تلاش‌های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره سوم قدردانی و برای منتخبان مردم در دوره چهارم شوراها آرزوی توفیق کرد.

استاندار اردبیل در پیام خود آورده است: خداوند بزرگ و متعال را شاکریم که مردم شریف و فهیم استان ما نیز همگام با ملت شریف ایران اسلامی در راستای اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب و رقم زدن حماسه سیاسی، برگ زرین دیگری را بر افتخارات استان سرافراز اردبیل افزودند.

در ادامه رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: اینک که در آستانه شروع فعالیت دوره جدید شوراهای اسلامی شهرها و روستاها قرار داریم از تمامی تلاش‌ها و خدمات اعضای محترم دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا در اقصی نقاط استان تقدیر و سپاسگزاری کرده و با آرزوی قبولی زحمات ایشان در آستان قدس الهی امیدوارم منتخبان مردم استان برای خدمت‌رسانی در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم با تلاش و همتی مضاعف برای آبادانی هر چه بیشتر منطقه منشأ خیر، برکت و خدمت‌رسانی‌های ماندگار باشند.

انتهای پیام/62006/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول