اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتستان:

شوراهای جدید به مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر توجه کنند

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار دشتستان گفت: شوراهای جدید به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری کنند.

شوراهای جدید به مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ابراهیم مهتدی صبح امروز در دومین کارگاه آموزشی ـ توجیهی منتخبین شوراهای اسلامی دشتستان اظهار داشت: در جامعه اسلامی والاترین هدف خدمت به مردم است و هرکس کرسی مسئولیت را در اختیار می‌گیرد باید از تمام توان در این مسیر استفاده کند.

وی افزود: قوانین و مقررات در انجام تمامی امور باید سرلوحه و سرمشق شوراهای اسلامی باشد و دوره‌های آموزشی و توجیهی که استانداری بوشهر در یک ماه گذشته اهتمام خاصی به برگزاری آن‌ها داشته، نقشی موثر در آشنایی منتخبین با قوانین و مقررات شوراها دارد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری دشتستان خاطرنشان کرد: تعیین هیئت رئیسه اولین اقدامی است که شوراهای اسلامی با آن مواجه هستند و انتظار می‌رود در روزهای باقی مانده تا زمان رسمی آغاز به‌کار شوراهای اسلامی، منتخبین با تعامل نسبت به تعیین هیئت رئیسه شورا اقدام کنند و دوران خدمت را صرف این موضوع نکنند.

مهتدی اظهار داشت: ابقای شهردار سابق و یا معرفی شهردار جدید مسئولیتی است که شوراهای اسلامی بر عهده دارند و در این راستا باید کارآمدی، تخصص و تعهد فرد پیشنهادی برای تصدی منصب شهرداری به‌صورت جدی مورد توجه اعضای محترم شوراهای اسلامی باشد.

وی با تاکید بر این‌که در معرفی شهردار جدید باید کارآمدی به‌صورت جدی مورد توجه باشد، عنوان کرد: در صورت معرفی شهردار جدید باید فردی را معرفی کنیم که از توانایی و دانش بالاتری نسبت به شهردار سابق برخوردار باشد و بتواند زمینه‌ساز و منشا خدمات فراوان برای شهروندان شود.

این مسئول گفت: شوراهای اسلامی با انتخاب شهرداری مطلوب می‌توانند سیما و منظر شهرهای دشتستان را تقویت کنند و چهره‌‌ای شاداب و بانشاط را برای شهرهای خود رقم بزنند.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری دشتستان با تاکید بر این‌که شهرداری‌ها باید به ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داشته باشند، عنوان کرد: انتظاری که از شهرداری داریم، تنها ساخت و ساز نیست بلکه در ابعاد اجتماعی و همچنین در برپایی کلاس‌های آموزش شهروندی نیز بسیار تاثیرگذار است.

مهتدی اظهار داشت: در جامعه اسلامی شوراها نقش برجسته‌ای دارند و در قرآن کریم نیز بارها بر اهمیت شورا و مشورت تاکید شده است.

وی عنوان کرد: اگر شوراهای اسلامی به‌طور دقیق به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند، نقشی بی‌بدیل در رفع مشکلات موجود در سطح شهرها خواهند داشت.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول