اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی:

شوراها برای انتخاب شهرداران نباید مهندسی معکوس کنند

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برای انتخاب شهرداران نباید مهندسی معکوس کرده و از آدم‌ها به نتیجه برسیم، بلکه باید معیارهایی را برای انتخاب شهردار در‌نظر گرفت.

شوراها برای انتخاب شهرداران نباید مهندسی معکوس کنند

محمدحسین منافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز همدلی و همکاری میان اعضای شورای شهر را یکی از ضرورت‌های مهم شوراها خواند و اظهار امیدواری کرد که فضای همدلی و تعامل در شوراهای استان با ارگان‌های دیگر برای پیشرفت و توسعه شهرها به وجود آید.

وی افزود: مهمترین دستاورد شورای سوم و مدیریت شهری تغییر رویکردها و تبدیل کردن شهرداری از یک سازمان عمرانی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی بود.

منافی با بیان اینکه رویکرد مشارکت محور و مداخله مردم در اداره شهر تأثیر زیادی در پیشرفت و توسعه شهرداری داشته است، افزود: در این دوره انتخاب شهردار مناسب نقش تعیین کننده‌ای در توسعه شهرها خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در انتخاب شهرداران نباید مهندسی معکوس را اعمال کنیم و نباید از آدم‌ها به نتیجه برسیم، بلکه شاخص‌ها و معیارهایی باید در انتخاب شهردار نقش داشته باشد.

وی افزود: شهرداران به عنوان کلیدداران شهر نقش ویژه‌ای در رونق و آبادانی آنها دارند و باید شوراها در انتخاب شهرداران با توجه به برنامه‌ها و گزینه‌های مطرح، شهرداری درخور شأن انتخاب کنند.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: یکی از سخت‌ترین گلوگاه‌ها و گردنه‌های اعضای شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است و شهردار باید بر اساس ویژگی‌های خاصی انتخاب شود و دارای برنامه‌ها و اهداف مشخصی باشد که هر کدام از آنها می‌تواند سرشاخه اصلی ده‌ها برنامه‌ دیگر باشد.

منافی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و شوراها ارکان اصلی تصمیم‌گیری در کشور هستند، اظهار کرد: در صورتی که اختیارات قانونی شوراها به آنها منتقل شود، تأثیرات مثبت فعالیت شوراها به روشنی در سطح کشور برای همگان قابل درک است.

وی فعالیت شوراها را اتفاق مبارکی دانست و گفت: این اتفاق بیشتر از همه به نفع دولت‌هاست که باری از روی دوش آنها برداشته شده و خود مردم عهده‌دار امور خود شده‌اند، البته امور شوراها حتما باید با همکاری دولت پیش برود.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از تمام شوراهای شهری و روستایی درخواست کرد با برنامه و اولویت بندی در کارها و هدفمند کردن فعالیت‌های خود گام برداشته و از تجربیات ارزنده چندین ساله شوراها استفاده کنند و همواره سعی کنند عملکرد خود را به مردم شریف و مسئولان گزارش دهند.

وی نقش شوراها در رسیدن به توسعه پایدار را بسیار مهم خواند و گفت: توجه جدی شوراها به وظایف خود توسعه شهری را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/60001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول