اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه خواهران کشور مطرح کرد

اهتمام شهرداران به توسعه حوزه‌های علمیه

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: یکی از استراتژی‌های رفتاری شهرداران می‌تواند توسعه حوزه‌های علمیه باشد.

اهتمام شهرداران به توسعه حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، اصغر عبداللهی در نشست شهرداران مازندران بیان داشت: خوب است شهردارها به دلیل تجارب و فنون تخصصی و توسعه‌ای در کارهای زیر ساختی، عضو شورای توسعه حوزه‌ها و همچنین هیات امناء شوند و قطعا تعامل معنایی و محتوایی روحانیون با فنون تخصصی شهرداران مولود خوبی را تحویل کشورخواهد داد.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: مازندران در رجال پروری حوزه دین و علم در سطح کشور پیش تاز بوده و دارای 250 هزار دانشجو است.

وی افزود: متاسفانه سرانه و کمیت حوزه‌های علمیه در این استان پاسخگوی نیاز مردم مازندران نیست و ما در این استان 46 حوزه علمیه با 4هزار و 500 طلبه خواهر و برادر داریم که سرانه هر نفر در عرصه تبلیغ هزار و 300 است که از نظر تعداد طلبه کمتر از 40 درصد سرانه استان یزد است.

عبداللهی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه مادر نظام هستند و نظام جمهوری اسلامی مولود حوزه است و همچنین با توجه به این که بارانداز معنوی و دین خواهی جامعه این مکان مقدس است متاسفانه بنیه اقتصادی و توسعه‌ای حوزه‌های علمیه توجه کافی نشده است.

وی تصریح کرد: مدار تحول سیاسی در حکومت‌های پیشرفته دنیا در دست شهرداران است و قدرت و حکومت در انحصار شهرداران بوده، بنابر این شما نقش موثری در تحولات کشور به خصوص در عرصه فرهنگ خواهید داشت

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: با توجه به مستندات قانونی 5 درصد بودجه شهرداری‌ها باید در عرصه فرهنگ هزینه شود، شهرداران می‌توانند در این قسمت یک ردیف بودجه برای حوزه‌ها درنظر بگیرند؛ همچنین یک درصد از عوارضی که مردم به شهرداری‌ها می‌پردازند را به حوزه‌ها اختصاص دهند.

وی اعلام داشت: در طرح تفصیلی شورای شهرسازی بخشنامه شده که هر شهری که 30 هزار جمعیت دارد باید یک زمین با کاربری حوزه علمیه داشته باشد که متاسفانه با وجود مستندات قانونی در خصوص توسعه و عمران حوزه‌ها، این مکان مقدس در کشور مظلوم واقع شده است.

انتهای پیام/2258/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول