اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

برپایی نمایشگاه در کشورهای هدف صادرات ضروری است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: برپایی نمایشگاه در کشورهای هدف صادرات برای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود استان در توسعه صادرات بسیار مهم است.

برپایی نمایشگاه در کشورهای هدف صادرات ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اردبیل بر عملیاتی نمودن برنامه حوزه تجارت خارجی استان جهت توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه اقتصادی استان برپایی نمایشگاه در کشورهای هدف صادراتی برای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت موجود استان می‌باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: با رعایت ملاحظات قانونی می‌توان زمینه و بستر توسعه صادرات و اقتصاد را در استان فراهم آورد چرا که این استان در تمام حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، صنعت و کشاورزی توانمندی صادرات محصولات متنوع و پرحجم را دارد.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای هدف صادراتی موجبات رشد و توسعه صادرات غیرنفتی، اشتغال پایدار و معرفی کالاهای تولیدی و همچنین توسعه روابط تجارت خارجی استان اردبیل را فراهم می‌کند.

عاملی بیان کرد: برای افزایش صادرات باید کیفیت را ارتقا دهیم و اگر در توسعه صادرات موفق عمل کنیم و در بازارهای کشورهای دیگر سهم بزرگی داشته باشیم، بایستی در ارتقای کیفیت تولیدات تلاش مضاعفی از خود نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از کاهش 23 درصدی ارزش صادرات در پنج ماهه گذشته در استان خبر داد.

ارژنگ عزیزی گفت: در پنج ماهه امسال بیش از 32 میلیون و 511 هزار دلار صادرات از گمرکات اردبیل انجام شده است.

وی گفت: در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 42 میلیون و 191 هزار دلار بوده که کاهش 23 درصدی را از لحاظ ارزش در صادرات استان شاهد هستیم.

عزیزی وزن صادرات استان در پنج ماهه امسال را 51 میلیون و 843 هزار تن اعلام کرد.

این مسئول افزود: صادرات ما از نظر وزن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 54 میلیون و 865 هزار تن بوده است که کاهش شش درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، جوجه یک روزه، ماهی زنده و روکش ام.دی. اف از مهم‌ترین کالاهای صادر شده در طی این مدت است که کالاهای صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/62007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول